Page 119 - TAKIM SPORLARI 12
P. 119
2. Aşama 2. Aşama
Görsel 2.168’de verilen kontrollü baskı ve Görsel 2.170’te verilen kontrollü baskı ve
markaj çalışmasını öğretmen rehberliğinde, yö- markaj çalışmasını öğretmen rehberliğinde,
nergeyi takip ederek uygulayınız. yönergeyi takip ederek uygulayınız.
• 1 numaralı oyuncu topla birlikte dönüş yapa- • J2 oyuncusu 2 numaralı oyuncuya pas
rak çalışmayı devam ettirsin. atarak çalışmayı devam ettirsin.
• B oyuncusu baskı yapmak için kontrollü bir • B oyuncusu baskı yapmak için kontrollü
şekilde 1 numaralı oyuncuya yaklaşsın. bir şekilde 2 numaralı oyuncuya yaklaşsın.
Rakibe yaklaşırken rakibin zayıf tarafı bilini-
yorsa o tarafa yönlendirme yapılmalıdır. Bilinmi-
yorsa savunma oyuncusu, kendi kuvvetli olduğu
tarafa yönlendirme yapmalıdır. Görsel 2.168 Görsel 2.170
• Çalışmaya 1/1 hücum savunma yapılacak 3. Aşama
şekilde hücum oyuncusu şutla sonuçlandırma yapana ya da savunma oyuncusunun topu kazan-
dığı ana kadar devam ediniz. Görsel 2.171’de verilen kontrollü baskı ve
• Çalışma belirli alan içerisinde sağ tarafta yapıldıktan sonra sol tarafta da diğer oyuncular tarafın- markaj çalışmasını öğretmen rehberliğinde,
dan sıra ile yapılsın. yönergeyi takip ederek uygulayınız.
• Gruplar sırayla değişerek çalışmayı yapsınlar. • C oyuncusu 2 numaralı oyuncunun yüzü-
• Öğretmeninizin belirleyeceği süre boyunca çalışmaya devam ediniz. nü kaleye döndürmeyecek şekilde rakibin
arkasından baskı yapsın.
• Çalışmaya 1/1 hücum savunma yapılacak
şekilde hücum oyuncusu şutla sonuçlan-
dırma yapana ya da savunma oyuncu-
sunun topu kazandığı ana kadar devam
ediniz. Görsel 2.171
15. Uygulama Çalışması
• Çalışma belirli alan içerisinde sağ tarafta yapıldıktan sonra sol tarafta diğer oyuncular tarafından
sıra ile yapılsın.
Bu çalışma üç aşamadan oluşmaktadır. • Gruplar sırayla değişerek çalışmayı yapsınlar.
• Öğretmeninizin belirleyeceği süre boyunca çalışmaya devam ediniz.
1. Aşama
Görsel 2.169’da verilen kontrollü baskı ve
markaj çalışmasını öğretmen rehberliğinde, yö- Etkinlik
nergeyi takip ederek uygulayınız.
• 20x40 m ölçüsünde alan belirleyiniz.
• 1 kaleci ve 2 joker oyuncu belirleyiniz.
• Oyuncuları savunmacı ve hücumcu olarak Sınıf ortamında etkileşimli tahta yardımıyla bir futbol müsabakası izleyiniz. İzlediğiniz müsabakada
iki gruba ayırınız. hücum ve savunma prensiplerinden tespit ettiklerinizi öğretmen rehberliğinde arkadaşlarınızla
• Görsel 2.169’da verilen dizilişe göre sahaya paylaşınız. Görüşlerinizi paylaşırken birbirinize karşı saygılı olmaya dikkat ediniz.
yerleşiniz. …….................................................................................................................................................
• A oyuncusu J2 oyuncusuna pas atarak Görsel 2.169 .............................................................................................................................................................
çalışmayı başlatsın. .............................................................................................................................................................
• 2 numaralı oyuncu A oyuncusu pas attığı .............................................................................................................................................................
anda J2 oyuncusuna doğru koşsun. .............................................................................................................................................................
• C oyuncusu, A oyuncusu pas attığı anda .............................................................................................................................................................
2 numaralı oyuncuya doğru yaklaşarak .............................................................................................................................................................
markaj yapmaya başlasın. .............................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................
116 117