Page 87 - TAKIM SPORLARI 12
P. 87

3. Aşama                           ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

 Görsel  2.80’deki  oyuna  forvet  oyun-
 cusundan  başlama  çalışmasını  öğret-  A) Aşağıdaki soruların cevaplarını boş bırakılan yerlere yazınız.
 men  rehberliğinde,  yönergeyi  takip  ede-
 rek uygulayınız.   1. Antrenörün belirlediği taktiksel görevler içerisinde ortak hedeflere ulaşabilmek için takımın oyun alanında
 •  11 numaralı oyuncu topu 9 numara-      kullandığı bölgesel yerleşime ……………… denir.
 lı oyuncuya atarak çalışmayı devam
 ettirsin.     2. 1870’te oyunun 11 kişi ile oynanması kararlaştırılmış ve bu kurala göre … kaleci, … savunmacı ve …
 •  11 numaralı oyuncu pas attıktan sonra       hücumcu anlayışı benimsenerek ilk oyun sistemi oluşturulmuştur.
 bulunduğu hizadan öne doğru koşarak
 rakip ceza alanına girsin.  Görsel 2.80   B) Aşağıdaki soruların doğru seçeneklerini işaretleyiniz.
 •  10 numaralı oyuncu bulunduğu hizadan öne doğru koşsun.
 •  8 numaralı oyuncu sol ön çapraza doğru koşarak rakip ceza alanı yayına yaklaşsın.      3.   1962’de Almanya ve İngiltere tarafından uygulanmıştır.
 •  7 numaralı oyuncu sol ön çapraza doğru koşarak rakip ceza alanına girsin.           1965’e kadar pek çok ülkeye yayılmıştır.
 •  6 numaralı oyuncu bulunduğu hizadan öne doğru koşsun.           Orta sahanın kuvvetlendirilmesiyle savunmada oynayan beklerin hücumu desteklemeleri sağlanmıştır.
 •  5 numaralı oyuncu sol ön çapraza doğru koşsun.  Yukarıda verilen bilgiler aşağıdaki oyun sistemlerinden hangisine aittir?
 •  4 numaralı oyuncu öne doğru koşarak orta saha çizgisine gelsin.
 •  3 numaralı oyuncu sol ön çapraza doğru koşarak orta saha noktasına gelsin.  A)  1-4-4-2
 •  2 numaralı oyuncu sol ön çapraza doğru koşsun.  B)  1-4-2-4
 •  1 numaralı oyuncu (kaleci) öne doğru koşarak ceza alanı yayının üzerine gelsin.  C)  1-4-3-3
               D)  1-4-2-3-1
 4. Aşama      E)  1-3-4-3

 Görsel  2.81’deki  oyuna  forvet  oyun-  4.   1970-1982 yılları arasında oyun anlayışı Brezilya’ya yakın ülkeler tarafından kullanılmıştır.
 cusundan  başlama  çalışmasını  öğret-            2000 Avrupa Şampiyonası’nda Fransa, Portekiz ve Hollanda takımları tarafından kullanılmıştır.
 men  rehberliğinde,  yönergeyi  takip  ede-            Topa daha çok sahip olmak isteyen takımlar tarafından tercih edilen bir sistemdir.
 rek uygulayınız.  Yukarıda verilen bilgiler aşağıdaki hangi oyun sistemine aittir?
 •  9 numaralı oyuncu, 11 numaralı oyun-
 cudan topu alsın sonuçlandırma yapa-  A) 1-3-5-2
 rak çalışmayı bitirsin.  B) 1-4-2-3-1
 •  Öğretmeninizin  belirleyeceği  süre  bo-  C) 1-4-3-3
 yunca çalışmaya devam ediniz.  D) 1-3-4-3
 Görsel 2.81   E) 1-4-4-2



               5.  Aşağıdaki  görselde  top  joker  oyuncusundayken  oyuncuların  dizilişi  verilmiştir.  Top  joker
            oyuncusundan 9 numaralı oyuncusuna geçtiğinde oyuncuların hareketlenişi nasıl olmalıdır? Görsel
 Etkinlik   üzerinde gösteriniz.




 Sınıfta iki takım oluşturunuz. Üç hafta boyunca ders saatleri içerisinde 20 dk. devam edecek olan
 bir turnuva düzenleyiniz. Turnuva boyunca her müsabakada farklı sistemler uygulayınız ve bu müsaba-
 kaları bilişim teknolojilerini (kamera, tablet, telefon vb.) kullanarak kaydediniz. Kaydettiğiniz görüntüleri
 bilişim teknolojileri (bilgisayar, projeksiyon, akıllı tahta vb.) yardımıyla izleyiniz.
 Yaptığınız gözlemler sonucunda uygulanan sistemlerin avantajlı ve dezavantajlı yönlerini öğretmen
 rehberliğinde birbirinizin görüşlerine saygı duyarak tartışınız.


 .............................................................................................................................................................
 ..................................................................................................................................................................
 ..................................................................................................................................................................
 ..................................................................................................................................................................


 84                                                        85
   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92