Page 89 - TAKIM SPORLARI 12
P. 89

Futbolda Oyun Sistemleri Dereceleme Ölçeği
                                                                            HÜCUM VE

 Bu kontrol tablosu öğrencinin futbolda hücum sistemlerinde yapması gereken davranışları kapsamaktadır. Öğrencinin
 davranışı yapabilme durumuna göre en uygun seçenek öğretmen tarafından “X” ile işaretlenir. “Kısmen Yapabiliyor.” ve
                   2. ÜNİTE                                                  SAVUNMA
 “Yapamıyor.” işaretlemelerinde gerekli çalışmalar için geri bildirimler verilmelidir.

                                                                         PRENSİPLERİ




 Öğrencinin Adı ve Soyadı:

 Sınıfı ve Numarası:  Kısmen Yapabiliyor.
 Yapamıyor.  Yapabiliyor.





 Gözlenecek Beceri: 1-4-4-2 oyun sistemi - Oyuna savunma oyuncusundan başlama


 1 numaralı oyuncu (kaleci) topu alarak kale alanı çizgisinin ortasına (altı pas çizgisi)
 yerleşebiliyor


 2 numaralı oyuncu sağ kenar çizgisine kadar açılarak genişlik yapabiliyor

 3 numaralı oyuncu ceza sahasının sağ köşesine kadar açılarak genişlik yapabiliyor

 4 numaralı oyuncu ceza sahasının sol köşesine kadar açılarak genişlik yapabiliyor

 5 numaralı oyuncu sol kenar çizgisine kadar açılarak genişlik yapabiliyor


 6 numaralı oyuncu ceza yayının ortasının ilerisine doğru yaklaşabiliyor

 8 numaralı oyuncu orta saha yayına doğru gidebiliyor

 7 ve 9 numaralı oyuncular rakip sahaya geçerek derinlik yapabiliyor

 10 numaralı oyuncu orta saha noktasına doğru yaklaşabiliyor

 11 numaralı oyuncu rakip sahanın ortasına ilerleyerek derinlik yapabiliyor

 Öğretmenin öğrenci hakkındaki görüşleri: ....................................................................................................................
 .............................................................................................................................................................................................
 .............................................................................................................................................................................................
 .............................................................................................................................................................................................
 .............................................................................................................................................................................................
 .............................................................................................................................................................................................
 .............................................................................................................................................................................................
 .............................................................................................................................................................................................
 .............................................................................................................................................................................................  ÜNİTENİN AMACI  ÜNİTENİN KONULARI
 .............................................................................................................................................................................................  Bu ünitede hücum ve savun-  2.1. Hücum Prensipleri
 .............................................................................................................................................................................................  2.2. Savunma Prensipleri
 .............................................................................................................................................................................................  ma prensiplerini etkileyen
                              faktörlerin öğretilmesi amaç-
                              lanmaktadır.
 Not: Öğretmen bu kontrol tablosunu örnek alarak farklı becerileri içeren kontrol tabloları oluşturabilir.






 86                                                        87
   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94