Page 115 - TAKIM SPORLARI 9
P. 115

Futbolda Şut Kazanımları Kontrol Tablosu
         Bu  kontrol  tablosu  öğrencinin  şut  çalışmaları  sırasında  yapması  gereken  davranışları  kapsamaktadır.
         Öğrencinin davranışı yapabilme durumuna göre en uygun seçenek öğretmen tarafından “X” ile işaretlenir.
         ‘Kısmen Yapabiliyor’ ve ‘Yapamıyor’ işaretlemelerinde gerekli çalışmalar için geri  bildirimler verilmelidir.


         Öğrencinin Adı ve Soyadı:

         Sınıfı ve Numarası:


                                                                                                   Yapamıyor  Kısmen Yapabiliyor  Yapabiliyor





         Gözlenecek Beceri: İç Vuruş

         Topa uygun mesafeden koşu yapıyor mu?
         Destek ayağını 10-15 cm mesafede topun yanına koyuyor mu?

         Topa vuran bacak kalçadan harekete başlıyor mu?

         Ayak içi ile topa vuruyor, topu hedefe ulaştırıyor mu?
         Gövdenin üst kısmı öne doğru eğiliyor ve topa vuran ayak topun yönünde ileriye doğru
         devam ediyor mu?
         Gözlenecek Beceri: İç Üst Vuruş


         Topa uygun açıda yaklaşıyor mu?
         Topa yaklaşınca adımlarını açıyor mu?

         Destek ayağını topun yanına 25-30 cm koyuyor mu?
         Vücut destek ayak tarafına eğilirken kollarla denge sağlanıyor mu?

         Ayak iç üstü ile topa vuruyor, topu hedefe ulaştırıyor mu?

         Topa vuran ayak topun yönünde ileriye doğru devam ediyor mu?
         Gözlenecek Beceri: Üst Vuruş

         Yüzü topun gideceği yöne dönük ve vuruş için koşu mesafesi yeterli midir?

         Topa yaklaşırken ilk adımlar kısa, son adımlar uzun mudur?
         Destek ayağını gergin vaziyette topun 15-20 cm yanına koyuyor mu?

         Topa değdiği anda diz hafif bükülüyor ve vuruş yapılıyor mu?
         Ayak üstü ile topa vuruyor, topu hedefe ulaştırıyor mu?

         Vücut dik tutuluyorken kollar dengeyi sağlıyor mu?

         Öğretmenin öğrenci hakkında görüşleri: ..................................................................................................
         ........................................................................................................................................................................
         ........................................................................................................................................................................
         ........................................................................................................................................................................
         ........................................................................................................................................................................
         ........................................................................................................................................................................
         ........................................................................................................................................................................





                                                              113
   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120