Page 115 - TAKIM SPORLARI 9
P. 115
Futbolda Şut Kazanımları Kontrol Tablosu
Bu kontrol tablosu öğrencinin şut çalışmaları sırasında yapması gereken davranışları kapsamaktadır.
Öğrencinin davranışı yapabilme durumuna göre en uygun seçenek öğretmen tarafından “X” ile işaretlenir.
‘Kısmen Yapabiliyor’ ve ‘Yapamıyor’ işaretlemelerinde gerekli çalışmalar için geri bildirimler verilmelidir.
Öğrencinin Adı ve Soyadı:
Sınıfı ve Numarası:
Yapamıyor Kısmen Yapabiliyor Yapabiliyor
Gözlenecek Beceri: İç Vuruş
Topa uygun mesafeden koşu yapıyor mu?
Destek ayağını 10-15 cm mesafede topun yanına koyuyor mu?
Topa vuran bacak kalçadan harekete başlıyor mu?
Ayak içi ile topa vuruyor, topu hedefe ulaştırıyor mu?
Gövdenin üst kısmı öne doğru eğiliyor ve topa vuran ayak topun yönünde ileriye doğru
devam ediyor mu?
Gözlenecek Beceri: İç Üst Vuruş
Topa uygun açıda yaklaşıyor mu?
Topa yaklaşınca adımlarını açıyor mu?
Destek ayağını topun yanına 25-30 cm koyuyor mu?
Vücut destek ayak tarafına eğilirken kollarla denge sağlanıyor mu?
Ayak iç üstü ile topa vuruyor, topu hedefe ulaştırıyor mu?
Topa vuran ayak topun yönünde ileriye doğru devam ediyor mu?
Gözlenecek Beceri: Üst Vuruş
Yüzü topun gideceği yöne dönük ve vuruş için koşu mesafesi yeterli midir?
Topa yaklaşırken ilk adımlar kısa, son adımlar uzun mudur?
Destek ayağını gergin vaziyette topun 15-20 cm yanına koyuyor mu?
Topa değdiği anda diz hafif bükülüyor ve vuruş yapılıyor mu?
Ayak üstü ile topa vuruyor, topu hedefe ulaştırıyor mu?
Vücut dik tutuluyorken kollar dengeyi sağlıyor mu?
Öğretmenin öğrenci hakkında görüşleri: ..................................................................................................
........................................................................................................................................................................
........................................................................................................................................................................
........................................................................................................................................................................
........................................................................................................................................................................
........................................................................................................................................................................
........................................................................................................................................................................
113