Page 34 - Tasarım Odaklı Düşünme ile Proje Hazırlama
P. 34

Bu aşamaya gelinceye kadar yapmış olduğunuz çalışmalarda  6.     ADIM   ÖĞRENCİLER   ÖĞRENCİLERİN ADI-SOYADI YA DA NUMARASI

 ►  Neler hissettiniz?
 ►  Hangi aşamalarda zorlandınız?    ÖLÇME   ÖLÇÜTLER
 ►  Hangi konularda desteğe ihtiyaç duydunuz?
 ►  Bu çalışmanın size neler kattığını düşünüyorsunuz?    VE   1. Verilen  uyaranlar  üzerin-
 ►  Bu çalışmanızda ortaya çıkan soruna yönelik fırsatlar ve geliştirilmesi       DEĞERLENDİRME  den  temel  sorunun  ne
                                        olduğunu ifade eder.
         gereken fikirler nelerdir?
                                     2. Sorunun tüm boyutlarını
                                        analiz tablosu hazırlaya-
                                        rak analiz eder.

                                     3. Görüşme formları üzerin-
                                        den  sorundan  etkilenen
                                        kişilerle  görüşmeler  ya-
                                        par.
                                     4. Empati  tablosu  hazırla-
                                        yarak  sorunun  paydaş-
                                        larına  olan  etkilerine
                                        dair çıkarımlar yapar.
                                     5. Yansıtma tablosu hazır-
                                        lar.

                                     6. Uyaranları ve yaptığı ça-
                                        lışmaları  değerlendire-
                                        rek sorunu yaşayanlarla
                                        empati kurar.

                                     7. Empati  süreciyle  birlik-
                                        te daha iyi bir dünya için
                                        çabalaması  gerektiğine
                                        yönelik inanç geliştirir.
                                     8. Kurduğu empati ile yalnız-
                                        ca kendi ihtiyaçlarına değil
                                        başkalarının da ihtiyaç ve
                                        beklentilerine karşı duyarlı
                                        davranır.
                                     9. Çalışmalar  sırasında  in-
                                        sanlarla iyi ilişkiler kurar
                                        ve  karşılaştığı  çatışma-
                                        ları çözümler.
                                     10. Grup  çalışmalarına  etkin
                                        olarak katılır.





                                     Empati aşamasında kazanılması hedeflenen kazanımların/ bilgi ve becerilerin
               ÖĞRETMENE NOT         gerçekleşme düzeyi  ölçme ve değerlendirme araçlarıyla ortaya konulur. Bu kaza-
                                     nımda örnek bir ölçme değerlendirme aracı olarak dereceleme ölçeği verilmiştir.
                                     5 = Çok iyi, 4 = İyi, 3 = Orta, 2= Kabul edilebilir, 1 = Geliştirilmesi gerekli şeklinde
                                     puanlama yapılacaktır.


 32                                                                                                   33
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39