Page 34 - Tasarım Odaklı Düşünme ile Proje Hazırlama
P. 34
Bu aşamaya gelinceye kadar yapmış olduğunuz çalışmalarda 6. ADIM ÖĞRENCİLER ÖĞRENCİLERİN ADI-SOYADI YA DA NUMARASI
► Neler hissettiniz?
► Hangi aşamalarda zorlandınız? ÖLÇME ÖLÇÜTLER
► Hangi konularda desteğe ihtiyaç duydunuz?
► Bu çalışmanın size neler kattığını düşünüyorsunuz? VE 1. Verilen uyaranlar üzerin-
► Bu çalışmanızda ortaya çıkan soruna yönelik fırsatlar ve geliştirilmesi DEĞERLENDİRME den temel sorunun ne
olduğunu ifade eder.
gereken fikirler nelerdir?
2. Sorunun tüm boyutlarını
analiz tablosu hazırlaya-
rak analiz eder.
3. Görüşme formları üzerin-
den sorundan etkilenen
kişilerle görüşmeler ya-
par.
4. Empati tablosu hazırla-
yarak sorunun paydaş-
larına olan etkilerine
dair çıkarımlar yapar.
5. Yansıtma tablosu hazır-
lar.
6. Uyaranları ve yaptığı ça-
lışmaları değerlendire-
rek sorunu yaşayanlarla
empati kurar.
7. Empati süreciyle birlik-
te daha iyi bir dünya için
çabalaması gerektiğine
yönelik inanç geliştirir.
8. Kurduğu empati ile yalnız-
ca kendi ihtiyaçlarına değil
başkalarının da ihtiyaç ve
beklentilerine karşı duyarlı
davranır.
9. Çalışmalar sırasında in-
sanlarla iyi ilişkiler kurar
ve karşılaştığı çatışma-
ları çözümler.
10. Grup çalışmalarına etkin
olarak katılır.
Empati aşamasında kazanılması hedeflenen kazanımların/ bilgi ve becerilerin
ÖĞRETMENE NOT gerçekleşme düzeyi ölçme ve değerlendirme araçlarıyla ortaya konulur. Bu kaza-
nımda örnek bir ölçme değerlendirme aracı olarak dereceleme ölçeği verilmiştir.
5 = Çok iyi, 4 = İyi, 3 = Orta, 2= Kabul edilebilir, 1 = Geliştirilmesi gerekli şeklinde
puanlama yapılacaktır.
32 33