Page 35 - Tasarım Odaklı Düşünme ile Proje Hazırlama
P. 35

PROBLEMİ TANIMLAMA



                                 •   Bu bölümde empati kurma aşamasındaki çalışmalardan yararlanılarak çö-
                                    zülmek istenen temel sorun/fırsat üzerine odaklanılmasına çalışılmıştır.
                                 •   Bunun için öncelikle sorunlar/fırsatlar tablosu hazırlatılmış ve ardından üze-
                                    rine gidilecek problem cümlesinin oluşturulması sağlanmıştır.
                                 •   Son olarak problemi tanımlama  ile ilgili öğrenme hedefine yönelik derecele-
                                    me ölçeği kullanılmıştır.






            1.     ADIM                  SORUNLAR/FIRSATLAR TABLOSU (A Örneği)


             SORUNLAR/
              FIRSATLAR            Sorunlar / Fırsatlar          Toplumsal  Özgünlük   Yaratıcılık    Yenilikçilik  Yapılabilirlik
                                                            Fayda
               TABLOSU

                                  Kavşak sorununu çözmek
                                                              5       4        3       4       5


                                  Trafik lambası sorununu
                                  çözmek                      5       4        4       5       5


                                  Sürücülerin trafikte bekle-
                                  melerini önlemek            5       3        4       4       4


                                  Akıllı trafik lambaları tasar-
                                  lamak                       5       5        5       5       5


                                  Sürücüleri mutlu etmek
                                                              5       4        4       4       5










                                  Öğrencilere ölçütler hakkında bilgiler verilmiştir. Özellikle toplumsal fayda ölçütü
            ÖĞRETMENE NOT         üzerinde durulmuştur çünkü tasarım odaklı anlayışa göre tasarımsal ürünün çok
                                  sayıda insana hizmet etmesi beklenir. Tablodaki kriterler öğrenciler tarafından, 5 =
                                  Çok iyi, 4 = İyi, 3 = Orta, 2= Kabul edilebilir, 1 = Geliştirilmesi gerekli şeklinde puanla-
                                  ma yapılacaktır. Olası sorun ve fırsat belirlenir.




         34                                                                                                                                                                                                          35
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40