Page 35 - Tasarım Odaklı Düşünme ile Proje Hazırlama
P. 35
PROBLEMİ TANIMLAMA
• Bu bölümde empati kurma aşamasındaki çalışmalardan yararlanılarak çö-
zülmek istenen temel sorun/fırsat üzerine odaklanılmasına çalışılmıştır.
• Bunun için öncelikle sorunlar/fırsatlar tablosu hazırlatılmış ve ardından üze-
rine gidilecek problem cümlesinin oluşturulması sağlanmıştır.
• Son olarak problemi tanımlama ile ilgili öğrenme hedefine yönelik derecele-
me ölçeği kullanılmıştır.
1. ADIM SORUNLAR/FIRSATLAR TABLOSU (A Örneği)
SORUNLAR/
FIRSATLAR Sorunlar / Fırsatlar Toplumsal Özgünlük Yaratıcılık Yenilikçilik Yapılabilirlik
Fayda
TABLOSU
Kavşak sorununu çözmek
5 4 3 4 5
Trafik lambası sorununu
çözmek 5 4 4 5 5
Sürücülerin trafikte bekle-
melerini önlemek 5 3 4 4 4
Akıllı trafik lambaları tasar-
lamak 5 5 5 5 5
Sürücüleri mutlu etmek
5 4 4 4 5
Öğrencilere ölçütler hakkında bilgiler verilmiştir. Özellikle toplumsal fayda ölçütü
ÖĞRETMENE NOT üzerinde durulmuştur çünkü tasarım odaklı anlayışa göre tasarımsal ürünün çok
sayıda insana hizmet etmesi beklenir. Tablodaki kriterler öğrenciler tarafından, 5 =
Çok iyi, 4 = İyi, 3 = Orta, 2= Kabul edilebilir, 1 = Geliştirilmesi gerekli şeklinde puanla-
ma yapılacaktır. Olası sorun ve fırsat belirlenir.
34 35