Page 40 - Tasarım Odaklı Düşünme ile Proje Hazırlama
P. 40

ÖĞRENCİLER           ÖĞRENCİLERİN ADI-SOYADI YA DA NUMARASI
               3.     ADIM
                                            ÖLÇÜTLER

                 ÖLÇME VE            1. Empati  basamağındaki
             DEĞERLENDİRME              çalışmalarından   hare-
                                        ketle “sorunları/fırsatları”
                                        tanımlar.
                                     2. “Sorunları/fırsatları”  de-
                                        recelendirme  puanlama
                                        ölçeği ile analiz eder.
                                     3. Sorunlara/fırsatlara
                                        yönelik çıkarımlarda
                                        bulunur.
                                     4. Ortaya  koyduğu  sorun-
                                        ları/fırsatları  belirlenen
                                        kriterler  üzerinden  de-
                                        ğerlendirerek  en  uygun
                                        olanı seçer.

                                     5. Seçilen  sorunun/fırsatın
                                        odağını  yeniden  tanım-
                                        layarak problem cümlesi
                                        hâline getirir.

                                     6. Tanımladığı sorun üzerin-
                                        den daha iyi bir dünya için
                                        çabalaması  gerektiğine
                                        yönelik inanç geliştirir.
                                     7. Çalışmalarında  yalnızca
                                        kendi  ihtiyaçlarına  değil
                                        başkalarının da ihtiyaç ve
               ÖĞRETMENE NOT            beklentilerine  karşı  du-
                                        yarlı  davranması  gerek-
                                        tiğine  yönelik  farkındalık
                                        geliştirir.
              Problem tanımlama
              aşamasında kazanılması   8. Kurduğu  empati  ile  yal-
              hedeflenen kazanımla-     nızca  kendi  ihtiyaçlarına
              rın/ bilgi ve becerilerin   değil başkalarının  da ihti-
              gerçekleşme düzeyi        yaç ve beklentilerine kar-
              ölçme ve değerlendirme    şı duyarlı davranır.
              araçlarıyla ortaya konulur.   9. Çalışmalar  sırasında  in-
              Bu kazanımda örnek bir    sanlarla  iyi  ilişkiler  kurar
              Ölçme değerlendirme       ve karşılaştığı çatışmaları
              aracı olarak derecelendir-  çözümler.
              meli puanlama anahtarı
              verilmiştir.           10. Grup çalışmalarına etkin
                                        olarak katılır.


                                     NOT: Öğrenciden beklenen tutum ve davranışlar dereceleme ölçeğine uygun ola-
                                     rak, 5 = Çok iyi, 4 = İyi, 3 = Orta, 2= Kabul edilebilir, 1 = Geliştirilmesi gerekli şeklinde
                                     puanlama yapılacaktır.

 38                                                                                                   39
   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45