Page 40 - Tasarım Odaklı Düşünme ile Proje Hazırlama
P. 40
ÖĞRENCİLER ÖĞRENCİLERİN ADI-SOYADI YA DA NUMARASI
3. ADIM
ÖLÇÜTLER
ÖLÇME VE 1. Empati basamağındaki
DEĞERLENDİRME çalışmalarından hare-
ketle “sorunları/fırsatları”
tanımlar.
2. “Sorunları/fırsatları” de-
recelendirme puanlama
ölçeği ile analiz eder.
3. Sorunlara/fırsatlara
yönelik çıkarımlarda
bulunur.
4. Ortaya koyduğu sorun-
ları/fırsatları belirlenen
kriterler üzerinden de-
ğerlendirerek en uygun
olanı seçer.
5. Seçilen sorunun/fırsatın
odağını yeniden tanım-
layarak problem cümlesi
hâline getirir.
6. Tanımladığı sorun üzerin-
den daha iyi bir dünya için
çabalaması gerektiğine
yönelik inanç geliştirir.
7. Çalışmalarında yalnızca
kendi ihtiyaçlarına değil
başkalarının da ihtiyaç ve
ÖĞRETMENE NOT beklentilerine karşı du-
yarlı davranması gerek-
tiğine yönelik farkındalık
geliştirir.
Problem tanımlama
aşamasında kazanılması 8. Kurduğu empati ile yal-
hedeflenen kazanımla- nızca kendi ihtiyaçlarına
rın/ bilgi ve becerilerin değil başkalarının da ihti-
gerçekleşme düzeyi yaç ve beklentilerine kar-
ölçme ve değerlendirme şı duyarlı davranır.
araçlarıyla ortaya konulur. 9. Çalışmalar sırasında in-
Bu kazanımda örnek bir sanlarla iyi ilişkiler kurar
Ölçme değerlendirme ve karşılaştığı çatışmaları
aracı olarak derecelendir- çözümler.
meli puanlama anahtarı
verilmiştir. 10. Grup çalışmalarına etkin
olarak katılır.
NOT: Öğrenciden beklenen tutum ve davranışlar dereceleme ölçeğine uygun ola-
rak, 5 = Çok iyi, 4 = İyi, 3 = Orta, 2= Kabul edilebilir, 1 = Geliştirilmesi gerekli şeklinde
puanlama yapılacaktır.
38 39