Page 41 - Tasarım Odaklı Düşünme ile Proje Hazırlama
P. 41
FİKİR ÜRETME
• Bu bölümde problem tanımlama aşamasında belirlenen probleme yönelik
yenilikçi fikir ve çözümler geliştirilmeye odaklanılır.
• Öğrencilerin, fikir üretme aşamasında bireysel ya da grup çalışması olarak
yenilikçi çözümler geliştirerek çözümlere ve iyileştirmelere yönelik bir dizi
öneri sunmaları beklenir.
• Olabildiğince fikir üretmeleri teşvik edilir. Görsel beyin fırtınası tekniği kulla-
nılarak birbirinden farklı en az beş yenilikçi çözüm üretilir ve üretilen fikirler
görsel veya fiziksel olarak ortaya konulur.
• Öğrencilerin ortaya konulan çözüm önerilerine dair görüşler oluşturmaları
ve birbirlerine geri bildirim vermeleri sağlanır. Daha sonra bu fikirlerden “es-
tetik, sürdürülebilirlik, güvenlik, işlevsellik, etik gibi ölçütlere dayandırılarak
en uygun çözüm ve fikir belirlenir.
1. ADIM FİKİR HAVUZU TABLOSU
1 Kavşakları kaldıralım.
FİKİR HAVUZU
2 Hava taşıtlarını kullanalım.
3 Trafik yoğunluğunu azaltan kanunları çıkaralım.
4 Akılı trafik lambaları tasarlayalım.
5 Akıllı kavşak sistemleri oluşturalım.
6 Şehir merkezlerinde toplu taşımayı zorunlu yapalım.
7 Araçların trafiğe çıkış günlerini planlayalım.
8 Yeni şehir merkezleri kuralım.
9 Şehir nüfusunu azaltan projeler yapalım.
10 Köprü ve tüneller yapalım.
Öğrencilerden belirlenen soruna/fırsata yönelik akıllarına gelen çözüm fikirlerini
ÖĞRETMENE NOT 10 dakika içinde özgürce yazmaları söylenir. Birbirinden bağımsız her bir fikir,
küçük kâğıtlara yazılıp not edilerek “Fikir Havuzu Tablosu” oluşturulur.
Tasarım odaklı örnek proje çalışmasında fikir üretme aşamasından itibaren
A örneği devam ettirilmiştir. B ve C örneğinin diğer aşmaları gösterilmemiştir.
40 41