Page 42 - Tasarım Odaklı Düşünme ile Proje Hazırlama
P. 42

Problem  Durumu:  Kavşaklarda  trafik  ışığından  kaynaklı  trafik  yoğunluğunun
               2.     ADIM          oluşması.


                   GÖRSEL            1                      2                       3
                    BEYİN                                      Dönel ve sarmal        Karasal sistemlerle
 •   Bu bölümde problem tanımlama aşamasında belirlenen probleme yönelik   FIRTINASI TEKNİĞİ   Akıllı trafik lambası  kavşaklar  çözüm bulunamayan
 yenilikçi fikir ve çözümler geliştirilmeye odaklanılır.   İLE YENİLİKÇİ              yoğun trafik olan
 •   Öğrencilerin, fikir üretme aşamasında bireysel ya da grup çalışması olarak   FİKİRLER ÜRETME  yerlerde hava taşı-
                                                                                      macılığı sistemlerini
 yenilikçi çözümler geliştirerek çözümlere ve iyileştirmelere yönelik bir dizi        yaygınlaştırmak
 öneri sunmaları beklenir.
 •   Olabildiğince fikir üretmeleri teşvik edilir. Görsel beyin fırtınası tekniği kulla-
 nılarak birbirinden farklı en az beş yenilikçi çözüm üretilir ve üretilen fikirler
 görsel veya fiziksel olarak ortaya konulur.
 •   Öğrencilerin ortaya konulan çözüm önerilerine dair görüşler oluşturmaları
 ve birbirlerine geri bildirim vermeleri sağlanır. Daha sonra bu fikirlerden  “es-
 tetik, sürdürülebilirlik, güvenlik, işlevsellik, etik gibi ölçütlere dayandırılarak
 en uygun çözüm ve fikir belirlenir.             4                      5
                                                    Yolların genişle-     Trafik ışığı olmayan
                                                    tilmesi için özel     kavşaklar
                                                    mülkiyeti kamusal-
                                                    laştıracak radikal
                                                    kanunlar çıkarmak















                                         •   Fikir Havuzu Tablosu’nda hangi fikir ilginizi çekti?
                                         •   Fikirler arasında bağ kurularak daha yenilikçi bir fikir oluşturulabilir mi?
                                         •   Görüşme yaptığınız kişilerin trafik lambaları ve kavşaklar ile ilgili
                                              yaşadığı problem için nasıl bir çözüm üretilmelidir?
                                         •   Görüşme yaptığınız kişilerin nasıl bir trafik lamba sistemine sahip
                                              olursa ihtiyacı karşılanmış olur?
                                         •   Benzer çözüm önerisinde bulunan arkadaşlarınızla ortak yenilikçi
                                              bir çözüm geliştirilebilir mi?
                                         •   Problemin hangi perspektiften gösterilmesi çözümünüzün etkisini
                                              daha iyi gösterebilir?

 Öğrencilerden belirlenen soruna/fırsata yönelik akıllarına gelen çözüm fikirlerini
 10 dakika içinde özgürce yazmaları söylenir. Birbirinden bağımsız her bir fikir,
 küçük kâğıtlara yazılıp not edilerek “Fikir Havuzu Tablosu” oluşturulur.
 Tasarım odaklı örnek proje çalışmasında fikir üretme aşamasından itibaren   Fikir Havuzu Tablosu’ndan faydalanılarak en az 5 tane fikir kâğıt üzerine çizilip
 A örneği devam ettirilmiştir. B ve C örneğinin diğer aşmaları gösterilmemiştir.  ÖĞRETMENE NOT  somut olarak gösterilmesi sağlanır. Bu sürecin doğru işletilebilmesi adına yuka-
                                     rıdaki sorularla öğrenciler yönlendirilir.



 40                                                                                                   41
   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47