Page 37 - Tasarım Odaklı Düşünme ile Proje Hazırlama
P. 37

2.    ADIM
                                       BAKIŞ AÇISI TABLOSU (A Örneği)

             BAKIŞ AÇISI
               TABLOSU                 PROBLEM: Kavşaklarda trafik ışığından kaynaklı trafik
                                       yoğunluğunun oluşması




                                  1. Bulguları yakalayın.             2. Bakış açısına sahip olun.




                                  BULGULAR                           BAKIŞ AÇISI
                                  Hedefler ve İstekler               ►   Gözlem+ Çıkarsama: Sürücüle-
                                  Sürücülerin  nasıl  bir  trafik  lamba   rin  bilişim  teknolojileri  ile  des-
                                  sistemine ve kavşağa ihtiyacı var?     teklenmiş,  çağın  gereklerine
                                  ►   Sürücülerin  akıllı  trafik  lamba   uygun trafik lambalarına ve akıllı
                                     ve  kavşak  sistemlerine  ihtiyaç-  kavşaklara ihtiyacı bulunmakta-
             ÖĞRETMENE NOT           ları  bulunmaktadır.    Sürücüler   dır. Çünkü sürücüler kavşaklar-
                                     seyahat esnasında zaman  kay-       da ve trafikte zaman kaybı yaşa-
                                     betmek ve stres yaşamak iste-       madan  iş  yerlerine  zamanında
           Sorunlar/Fırsatlar Tab-   miyor.                              ulaşmak istiyor.
           losu’ndan   hareketle   Kavrama
           ele alınacak problemin
           tanımlanmasına   ge-   Sürücülerin  duyguları,  davranışları
           çilmiştir.   Öğrencilere   ve  motivasyonu hakkında ne düşü-
           yöneldikleri  problem-  nüyorsun?  Sürücülerin fark edeme-
           leri  tanımlamaları  için   diği, senin fark ettiğin şeyler neler-
           bakış  açısı  tablosunun   dir?
           doldurtulması  sağlan-  ►   Sürücüler  mutlu  değiller  çünkü
           mıştır.                   kavşaklarda      sorun  yaşıyorlar.
           Öğrencilerden  teorik     Strese maruz kalıyorlar.
           bir  çözümden  ziya-   ►   Bu soruna bilişim teknolojileri ile-
           de  pratik  alana  hitap   ilgili  bir  çözüm  sunmak  sürücü-
           eden  bir  çözüm  bek-    leri  heyecanlandırdı.  Çözümden
           lenmektedir.              oldukça  etkilendiler.  Mutlulukları
           Bu  tabloyla  öğrenciler   yüzlerine  yansıdı.
           eylemler  üzerinde  dü-  ►   Sürücüler, akıllı ve pratik şekilde
           şünmeye  teşvik  edil-    seyahat    edecekleri  kavşakları
           miştir  çünkü  eylem-     hayal ediyorlar.
           leri  düşünmek  pratik
           anlamda  (işe  yarar)
           çözümlerin  oluşması-
           nı  sağlar.  Bakış  açısı
           tablosu aynı zamanda
           diğer aşama olan fikir
           üretme aşamasına ha-
           zırlık niteliğindedir.








         36                                                                                                                                                                                                          37
   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42