Page 37 - Tasarım Odaklı Düşünme ile Proje Hazırlama
P. 37
2. ADIM
BAKIŞ AÇISI TABLOSU (A Örneği)
BAKIŞ AÇISI
TABLOSU PROBLEM: Kavşaklarda trafik ışığından kaynaklı trafik
yoğunluğunun oluşması
1. Bulguları yakalayın. 2. Bakış açısına sahip olun.
BULGULAR BAKIŞ AÇISI
Hedefler ve İstekler ► Gözlem+ Çıkarsama: Sürücüle-
Sürücülerin nasıl bir trafik lamba rin bilişim teknolojileri ile des-
sistemine ve kavşağa ihtiyacı var? teklenmiş, çağın gereklerine
► Sürücülerin akıllı trafik lamba uygun trafik lambalarına ve akıllı
ve kavşak sistemlerine ihtiyaç- kavşaklara ihtiyacı bulunmakta-
ÖĞRETMENE NOT ları bulunmaktadır. Sürücüler dır. Çünkü sürücüler kavşaklar-
seyahat esnasında zaman kay- da ve trafikte zaman kaybı yaşa-
betmek ve stres yaşamak iste- madan iş yerlerine zamanında
Sorunlar/Fırsatlar Tab- miyor. ulaşmak istiyor.
losu’ndan hareketle Kavrama
ele alınacak problemin
tanımlanmasına ge- Sürücülerin duyguları, davranışları
çilmiştir. Öğrencilere ve motivasyonu hakkında ne düşü-
yöneldikleri problem- nüyorsun? Sürücülerin fark edeme-
leri tanımlamaları için diği, senin fark ettiğin şeyler neler-
bakış açısı tablosunun dir?
doldurtulması sağlan- ► Sürücüler mutlu değiller çünkü
mıştır. kavşaklarda sorun yaşıyorlar.
Öğrencilerden teorik Strese maruz kalıyorlar.
bir çözümden ziya- ► Bu soruna bilişim teknolojileri ile-
de pratik alana hitap ilgili bir çözüm sunmak sürücü-
eden bir çözüm bek- leri heyecanlandırdı. Çözümden
lenmektedir. oldukça etkilendiler. Mutlulukları
Bu tabloyla öğrenciler yüzlerine yansıdı.
eylemler üzerinde dü- ► Sürücüler, akıllı ve pratik şekilde
şünmeye teşvik edil- seyahat edecekleri kavşakları
miştir çünkü eylem- hayal ediyorlar.
leri düşünmek pratik
anlamda (işe yarar)
çözümlerin oluşması-
nı sağlar. Bakış açısı
tablosu aynı zamanda
diğer aşama olan fikir
üretme aşamasına ha-
zırlık niteliğindedir.
36 37