Page 6 - Ulusal ve Uluslararası Proje Hazırlama Öğretmen Rehber Kitabı
P. 6
AMAÇ VE İÇERİK
Bu rehber kitabın temel amacı, son yıllarda giderek önem kazanan proje hazırlama konusunda özel-
likle öğretmenlere hem temel kavramlar hem de proje hazırlama ve yönetme sürecine ilişkin yol göstericilik
yapmaktır.
Rehber kitapta proje hazırlama konusunda temel bilgilere yer verilirken özellikle teknik ayrıntıya giril-
memiş; öğretmenlerimize yalın bir şekilde neye, nereden, nasıl ulaşabilecekleri konusunda bilgiler verilmesi
hedeflenmiştir.
Hangi kurum veya nereye hazırlanmış olursa olsun, projeler bazı bakımlardan benzerlik bazı bakım-
lardan ise farklılık göstermektedir. İşte bu rehber kitapta bu benzerlik ve farklılıkların neler olduğu ve bir öğ-
retmenin başvuru yapacağı proje türüne göre sahip olması gereken bilgilerin neler olduğu yalın ve anlaşılır
bir şekilde anlatılmaya özen gösterilmiştir.Rehber kitabın hem bütününde hem de ayrı ayrı bölümlerinde sözü
edilen bu benzerlik ve farklılıklara ilişkin açık, somut ve doyurucu bilgiler yer almaktadır. Bunun yanı sıra proje
hazırlama sürecinin dinamikleri göz önüne alındığında süreç içinde öğretmenlerimizin karşılaşabileceği çeşitli
problemler ve yanıt arayacağı sorular olabileceği de göz ardı edilmemiş, bu hususta yol göstericilik amaçlan-
mıştır.
Rehber kitap üç bölümden oluşmaktadır: Her bölümü bağımsız olmasının yanında genel olarak bütün-
cül ve kapsayıcıdır. Ele aldığı konular itibarıyla güncel bilgi ve gelişmeleri de içerecek şekilde hazırlanmıştır.
Bu yönlerden rehber kitap; bir yandan yeni başlayanlara temel bilgileri edindirmeyi, diğer yandan da
önceden proje hazırlamış ve bu konuda tecrübe sahibi olanlara bilgilerini güncelleme fırsatı vermeyi amaçla-
maktadır.
PROJE HAZIRLAMANIN ABC’Sİ
1 Rehber kitabın birinci bölümünde proje hazırlama konusunda giriş
mahiyetinde olup özellikle proje hazırlamaya yeni başlayanlar için bir
yol haritası belirlemelerine yardımcı olmak amacı taşımaktadır.
ULUSAL PROJELER
Rehber kitabın ikinci bölümü ulusal projeler başlığını taşımaktadır. 2
Bu bölümde başta TÜBİTAK projeleri olmak üzere ulusal düzeyde
başvuru yapılabilecek tüm projeler ile ilgili olarak sürece ilişkin temel
kavramlar hakkında gerekli açıklamalara yer verilmesi amaçlanmıştır.
ULUSLARARASI PROJELER
3 Rehber kitabın üçüncü bölümünde uluslararası projelere -AB Erasmus
ve eTwinning projeleri başta olmak üzere- ilişkin olarak başvuru süreci
ve ilerleyen adımlarda nelerin, nasıl yapılması gerektiği konusuna yer
verilmiştir.
6