Page 12 - Web Tabanlı Dijital Eğitim Araçları
P. 12
1110010101000101000101000101001111010101000101010010010100110101000101001010010101010100010101010101010
1010001000001010010101100101010101010101000101010010010101001001010010010010101001000101010101010101001
BÖLÜM 1
0100100100101010010101001010101010010101010100110100010101010010010010010101001010101010010010101010101
0010100101001010100101010101001010101001010010010000101010111110101010101000010101010010010010101010101
Ayrıca öğretmenlerin web 2.0 araçları ile ilgili bilgi eksikliği yaşadığı belirlenmektedir. Karakuş & Er (2021)’in 149
0100101010101010101010101010101010100000010101010111110100101010101010010101010101001010100101010100101
öğretmen adayıyla yaptıkları çalışmada %34’ünün (51) bilgisinin olmadığı, %35’inin (52) kısmen bilgisinin olduğu,
1110010101000101000101000101001111010101000101010010010100110101000101001010010101010100010101010101010
%31’inin (46) ise bilgisinin olduğu belirtilmiştir. Katılımcıların en çok kullandığı web 2.0 araçları içerisinde ilk beşte
1010001000001010010101100101010101010101000101010010010101001001010010010010101001000101010101010101001
Zoom, Edmodo, Google Classroom, Google Forms ve Blogger yer almıştır. Katılımcıların %66’sı öğretmen olduğun-
0100100100101010010101001010101010010101010100110100010101010010010010010101001010101010010010101010101
da web 2.0 araçlarını kullanmayı düşündüğünü belirtmiştir. Web 2.0 araçları ile neler yapabileceğini bilme durumu
0010100101001010100101010101001010101001010010010000101010111110101010101000010101010010010010101010101
için de öğretmen adaylarının yaklaşık %43’ünün kısmen bildiği, yaklaşık %28’nin bildiğini, yaklaşık %28’nin bilmediği
0100101010101010101010101010101010100000010101010111110100101010101010010101010101001010100101010100101
belirlenmiştir.
1110010101000101000101000101001111010101000101010010010100110101000101001010010101010100010101010101010
1010001000001010010101100101010101010101000101010010010101001001010010010010101001000101010101010101001
Web teknolojilerinin gelişmesi, internet ve bilgisayar teknolojilerinin kullanımının yaygınlaşması ile web araçları hem
0100100100101010010101001010101010010101010100110100010101010010010010010101001010101010010010101010101
öğretmenlerin sınıf içi ve dışı süreçlerini daha etkin olarak yönetmelerine yardımcı olurken hem de öğrencilerin bu sü-
0010100101001010100101010101001010101001010010010000101010111110101010101000010101010010010010101010101
reçlere aktif katılımını sağlamaktadır. Öğretmenlerimizin web 2.0 kullanma alışkanlıklarının desteklenmesi, teknolojiyi
0100101010101010101010101010101010100000010101010111110100101010101010010101010101001010100101010100101
kullanma ve uygulama konusuna yönelik öz yeterliklerini artırmaktadır (Gomez vd., 2022). Bu kapsamda öğretmen-
1110010101000101000101000101001111010101000101010010010100110101000101001010010101010100010101010101010
lerimizin web 2.0 araçlarını tanımaları ve öğrenme ortamına nasıl entegre edebilecekleri hakkında bilgilenmeleri bu
1010001000001010010101100101010101010101000101010010010101001001010010010010101001000101010101010101001
araçları sınıf içi öğrenme sürecinde kullanmalarına olanak sağlayacaktır (Vona-Kurt, 2017; Dönmez-Usta vd., 2020).
0100100100101010010101001010101010010101010100110100010101010010010010010101001010101010010010101010101
0010100101001010100101010101001010101001010010010000101010111110101010101000010101010010010010101010101
Alan yazına bakıldığında öğretmenlerimizin teknolojik gelişmeleri takip etme ve web 2.0 araçlarına yönelik eğitimlerle
0100101010101010101010101010101010100000010101010111110100101010101010010101010101001010100101010100101
kullanma yetkinliklerinin geliştiği yönündedir. Bu kapsamda bu öğretmen rehber kitap öğretmenlerimize web 2.0 araç-
1110010101000101000101000101001111010101000101010010010100110101000101001010010101010100010101010101010
larını tanıma ve kullanma yetkinliklerine yardımcı olmak amacıyla hazırlanmıştır. Bu rehber kitapta yer alacak web
teknoloji araçları aşağıda yer alan 15 kategori içerisinde incelenmiş ve bu kapsamda 175 araç tanıtılmıştır.
1010001000001010010101100101010101010101000101010010010101001001010010010010101001000101010101010101001
0100100100101010010101001010101010010101010100110100010101010010010010010101001010101010010010101010101
0010100101001010100101010101001010101001010010010000101010111110101010101000010101010010010010101010101
0100101010101010101010101010101010100000010101010111110100101010101010010101010101001010100101010100101
1110010101000101000101000101001111010101000101010010010100110101000101001010010101010100010101010101010
1010001000001010010101100101010101010101000101010010010101001001010010010010101001000101010101010101001
Araç Grupları
Tanıtılan Araç Sayısı
0100100100101010010101001010101010010101010100110100010101010010010010010101001010101010010010101010101
0010100101001010100101010101001010101001010010010000101010111110101010101000010101010010010010101010101
Animasyon Tasarım Araçları
23
1
0100101010101010101010101010101010100000010101010111110100101010101010010101010101001010100101010100101
2
19
Anket, Ölçme ve Değerlendirme Araçları
1110010101000101000101000101001111010101000101010010010100110101000101001010010101010100010101010101010
1010001000001010010101100101010101010101000101010010010101001001010010010010101001000101010101010101001
4
Artırılmış Gerçeklik ve Sanal Gerçeklik Araçları
3
0100100100101010010101001010101010010101010100110100010101010010010010010101001010101010010010101010101
0010100101001010100101010101001010101001010010010000101010111110101010101000010101010010010010101010101
13
4
Çizim, Şekil ve Şema Araçları
0100101010101010101010101010101010100000010101010111110100101010101010010101010101001010100101010100101
E-Kitap Araçları
7
5
1110010101000101000101000101001111010101000101010010010100110101000101001010010101010100010101010101010
1010001000001010010101100101010101010101000101010010010101001001010010010010101001000101010101010101001
13
6
Etkileşimli Sunum Araçları
0100100100101010010101001010101010010101010100110100010101010010010010010101001010101010010010101010101
0010100101001010100101010101001010101001010010010000101010111110101010101000010101010010010010101010101
13
7
Grup ve İş Birlikli Çalışmalarda Kullanılabilecek Araçlar
0100101010101010101010101010101010100000010101010111110100101010101010010101010101001010100101010100101
8
Görsel ve İnfografik Araçları
13
1110010101000101000101000101001111010101000101010010010100110101000101001010010101010100010101010101010
1010001000001010010101100101010101010101000101010010010101001001010010010010101001000101010101010101001
9
14
Kodlama Araçları
0100100100101010010101001010101010010101010100110100010101010010010010010101001010101010010010101010101
0010100101001010100101010101001010101001010010010000101010111110101010101000010101010010010010101010101
Oyun ve Oyunlaştırma Araçları
10
13
0100101010101010101010101010101010100000010101010111110100101010101010010101010101001010100101010100101
5
11
Öğrenme Araçları
1110010101000101000101000101001111010101000101010010010100110101000101001010010101010100010101010101010
1010001000001010010101100101010101010101000101010010010101001001010010010010101001000101010101010101001
12
Ses ve Kayıt Düzenleme Araçları
9
0100100100101010010101001010101010010101010100110100010101010010010010010101001010101010010010101010101
0010100101001010100101010101001010101001010010010000101010111110101010101000010101010010010010101010101
9
13
URL Kısaltma ve QR Kod Oluşturma Araçları
0100101010101010101010101010101010100000010101010111110100101010101010010101010101001010100101010100101
11
14
Fotoğraf ve Video Tasarım Araçları
1110010101000101000101000101001111010101000101010010010100110101000101001010010101010100010101010101010
1010001000001010010101100101010101010101000101010010010101001001010010010010101001000101010101010101001
9
Web Tasarım Araçları
15
0100100100101010010101001010101010010101010100110100010101010010010010010101001010101010010010101010101
0010100101001010100101010101001010101001010010010000101010111110101010101000010101010010010010101010101
TOPLAM
175
0100101010101010101010101010101010100000010101010111110100101010101010010101010101001010100101010100101
1110010101000101000101000101001111010101000101010010010100110101000101001010010101010100010101010101010
1010001000001010010101100101010101010101000101010010010101001001010010010010101001000101010101010101001
12
0100100100101010010101001010101010010101010100110100010101010010010010010101001010101010010010101010101
0010100101001010100101010101001010101001010010010000101010111110101010101000010101010010010010101010101