Page 14 - Matematik | Yarıyıl Tatil
P. 14
Matematik Ölçüsüzlük Serüveni
Bu çalışma için şu uygulama adımları takip edilir:
Mevcut bir soruna yönelik araştırma yapılan bölümdür. Görsel 13’teki
1 tabletler öğrencilere gösterilir. Görseldeki tabletlerin hangi döneme
Sorun Belirleme
ve uygarlığa ait olduğu ile ilgili öğrencilerin akıl yürütme yapmaları
sağlanır.
Bu bölüm üç aşamadan oluşmaktadır:
• Bir sorunu anlama 30 dk
ÖĞRENME ÖĞRETME SÜRECI Empati Sümerler özelinde eski çağlarda yapılan ölçüsüz geometri çalışmaları
Araştırma
•
Ilham alma
•
2
ile ilgili literatür taraması yapılır. Bu literatür taramasında alan hesa-
bı ile ilgili yöntemler incelenir. Araştırma sonuçlarından yola çıkarak
öğrencilerden ölçüsüz geometri ile yapılan hesaplamalara yönelik
düşünceleri/fikirleri ve bu doğrultuda neler yapabileceklerini belirle-
meleri istenir.
Öğrencilerin ölçüsüz geometri ile ilgili çalışmalardan elde edilen
3 verilerden yola çıkarak Sümer tabletinde yer alan bölgenin eşit
Problem alanlı beş parçaya nasıl ayrılacağı ile ilgili problem durumunu ifade
etmeleri istenir.
Bu bölüm üç aşamadan oluşmaktadır:
• Hikayeleştirme 30 dk
• Anlamlandırma
• Fırsatları belirleme
4
Fikir Üretme Bu aşamada problem durumuna yönelik mümkün olduğunca çok
sayıda ve farklı çözüm yolları üretilmesi sağlanır. Problem özelin-
de öğrencilerin kendi çözüm yöntemlerinin hangi geometrik yak-
laşımları taşıdığı ve diğer çözüm yöntemlerinden hangi yönlerden
farklılık gösterdiği gibi. Çözüm yollarının her biri, güçlü ve zayıf
yönleri ile ele alındıktan sonra en iyi ve en uygun çözüm belirlenir.
14