Page 14 - Matematik | Yarıyıl Tatil
P. 14

Matematik                                                                   Ölçüsüzlük  Serüveni



            Bu çalışma için şu uygulama adımları takip edilir:




                                  Mevcut bir soruna yönelik araştırma yapılan bölümdür. Görsel 13’teki
                      1           tabletler öğrencilere gösterilir. Görseldeki tabletlerin hangi döneme
                Sorun Belirleme
                                  ve uygarlığa ait olduğu ile ilgili öğrencilerin akıl yürütme yapmaları
                                  sağlanır.




                                  Bu bölüm üç aşamadan oluşmaktadır:

                                      •   Bir sorunu anlama                                30 dk
         ÖĞRENME ÖĞRETME SÜRECI  Empati  Sümerler özelinde eski çağlarda yapılan ölçüsüz geometri çalışmaları
                                          Araştırma
                                      •
                                           Ilham alma
                                      •
                      2

                                  ile ilgili literatür taraması yapılır. Bu literatür taramasında alan hesa-
                                  bı ile ilgili yöntemler incelenir. Araştırma sonuçlarından yola çıkarak
                                  öğrencilerden  ölçüsüz  geometri  ile  yapılan  hesaplamalara  yönelik
                                  düşünceleri/fikirleri ve bu doğrultuda neler yapabileceklerini belirle-
                                  meleri istenir.





                                  Öğrencilerin ölçüsüz geometri ile ilgili çalışmalardan elde edilen
                     3            verilerden  yola  çıkarak  Sümer  tabletinde  yer  alan  bölgenin  eşit
                   Problem        alanlı beş parçaya nasıl ayrılacağı ile ilgili problem durumunu ifade
                                  etmeleri istenir.





                                  Bu bölüm üç aşamadan oluşmaktadır:

                                      •    Hikayeleştirme                                  30 dk

                                      •    Anlamlandırma
                                      •    Fırsatları belirleme
                     4
                Fikir Üretme      Bu aşamada problem durumuna yönelik mümkün olduğunca çok
                                  sayıda ve farklı çözüm yolları üretilmesi sağlanır. Problem özelin-
                                  de öğrencilerin kendi çözüm yöntemlerinin hangi geometrik yak-
                                  laşımları taşıdığı ve diğer çözüm yöntemlerinden hangi yönlerden
                                  farklılık  gösterdiği  gibi.  Çözüm  yollarının  her  biri,  güçlü  ve  zayıf
                                  yönleri ile ele alındıktan sonra en iyi ve en uygun çözüm belirlenir.





      14
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19