Page 12 - Matematik | Yarıyıl Tatil
P. 12
Matematik Ölçüsüzlük Serüveni
1 birim C
C
V
A B b IV
2a
III
a 2a
II
I
x p x y
1 birim 1 birim A B
M x L a a
ÖĞRENME ÖĞRETME SÜRECI A 2a K B
y y
Görsel 12: Bir Eşkenar Üçgenin Alanını Beş Eş Bölgeye Ayırma
1
1. Birinci bölgenin alanı eşkenar üçgenin alanının
Üçgende benzerlik koşullarından
• yapılmıştır. a = x 5 ’i olacağından dolayı aşağıda verilen şu işlemler
y
b
a
a
x.
y =
y = dir.
x. b
b
ABC eşkenar üçgenin alanı = 2a.b = a.b dir.
2
AKLM dikdörtgenin alanı = 2a . x dir.
ABC eşkenar üçgeninin alanının 1 ‘i, AKLM dikdörtgenin alanına eşittir.
5
a.b
5 = 2a.x
b
x = 10
• Birinci bölgeyi ayıran yükseklik b olarak bulunmuştur. b yüksekliğinden [AB] kenarına paralel
10 10
olacak şekilde I numaralı bölge oluşturulmuş olur.
• Benzer şekilde diğer bölgeleri ayıran yükseklikler bulunabilir.
ÖĞRETMENE NOT
Diğer bölge adımlarında ikinci dereceden denklemler ile çözüm yapılmaktadır.
1
2. İkinci bölgenin alanının, eşkenar üçgenin alanının 5 ’i kadar olması için LM doğru parçasından ([LM]) ne
kadar yükseklikten ayrılacağını bulunuz.
12