Page 15 - Matematik | Yarıyıl Tatil
P. 15
Matematik Ölçüsüzlük Serüveni
Bu bölüm iki aşamadan oluşmaktadır:
• Prototip Üretme
• Geri Bildirim Alma
Öğrenciler problem durumuna yönelik en uygun çözümü
5
Prototip Oluşturma belirler ve kendi çözüm yöntemlerini ortaya koyan bir yak- 40 dk
laşım (prototip) geliştirirler. Çözüm yöntemlerini hangi ge-
ometrik aksiyomlara ve teoremlere dayandırdıklarını açık-
larlar. Tasarım odaklı düşünme sürecinde prototip ortaya
konan çözümü tanımlayan bir model, akış şeması, eylem
planı, algoritma, maket gibi ürünler içerebilir.
Bu aşamada oluşturulan prototipin ilgili kullanıcılar tarafın-
dan test edilmesi söz konusudur. Öğrenciler geliştirdikleri
6 çözüm yöntemini tarla probleminde ve farklı geometrik şe-
Test Etme killerin söz konusu olduğu benzer problemlerde uygular ve
çözüm yöntemlerinin doğruluğunu bir ispat sürecinde ele
alırlar.
35 dk
Bu aşamada geometrik inşa ve ispat sonuçlarına göre pro-
totipin değerlendirilmesi, revize edilmesi ve yeniden ta-
ÖĞRENME ÖĞRETME SÜRECI geliştirdikleri çözüm yöntemlerinin güçlü ve zayıf yönlerini
7
nımlanması yapılmaktadır. Öğrenciler tarla problemi için
Değerlendirme
belirleyerek revize ederler.
15