Page 15 - Matematik | Yarıyıl Tatil
P. 15

Matematik                                                                   Ölçüsüzlük Serüveni





                                     Bu bölüm iki aşamadan oluşmaktadır:
                                         •   Prototip Üretme

                                         •   Geri Bildirim Alma

                                     Öğrenciler  problem  durumuna  yönelik  en  uygun  çözümü
                        5
                 Prototip Oluşturma  belirler ve kendi çözüm yöntemlerini ortaya koyan bir yak-  40 dk
                                     laşım (prototip) geliştirirler. Çözüm yöntemlerini hangi ge-
                                     ometrik aksiyomlara ve teoremlere dayandırdıklarını açık-
                                     larlar. Tasarım odaklı düşünme sürecinde prototip ortaya
                                     konan  çözümü  tanımlayan  bir  model,  akış  şeması,  eylem
                                     planı, algoritma, maket gibi ürünler içerebilir.







                                     Bu aşamada oluşturulan prototipin ilgili kullanıcılar tarafın-
                                     dan test edilmesi söz konusudur. Öğrenciler geliştirdikleri
                        6            çözüm yöntemini tarla probleminde ve farklı geometrik şe-
                    Test Etme        killerin söz konusu olduğu benzer problemlerde uygular ve
                                     çözüm yöntemlerinin doğruluğunu bir ispat sürecinde ele
                                     alırlar.


                                                                                             35 dk




                                     Bu aşamada geometrik inşa ve ispat sonuçlarına göre pro-
                                     totipin  değerlendirilmesi,  revize  edilmesi  ve  yeniden  ta-
            ÖĞRENME ÖĞRETME SÜRECI   geliştirdikleri çözüm yöntemlerinin güçlü ve zayıf yönlerini
                        7
                                     nımlanması  yapılmaktadır.  Öğrenciler  tarla  problemi  için
                  Değerlendirme
                                     belirleyerek revize ederler.
























                                                                                                        15
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20