Page 12 - Matematik | Yarıyıl Tatil
P. 12

Matematik                                                         Küçük Değişimlerin Büyük Serüveni





                     IV) PROJELENDİRME                                                  160 dakika


               Öğretmen  projelendirme  aşamasında  tasarım  odaklı  düşünme  yaklaşımı  çerçevesinde  Sürdürülebilir
               Kalkınma Amaçları kapsamında öğrencilerin geri dönüşümle ilgili bir proje çalışması ortaya koymalarını
               sağlar. Bunun için öğrencilere kendi çözümlerini bulmaları ve bir prototip ortaya koymaları gerektiğini
               ifade eder. Bu çalışma için şu uygulama adımları takip edilir:


                                 Mevcut bir soruna yönelik araştırma yapılan bölümdür.
                    1
                  Sorun          Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında geri dönüşüm çerçe-
                Belirleme        vesinde literatür taraması yapılır. Bu literatür taramasında yapılan
                                 çalışmalar ve bu çalışmalardaki güçlü ve zayıf yönler incelenebilir



                                 Bu bölüm üç aşamadan oluşmaktadır:

                                 Bir sorunu anlama
                                 •   Araştırma

                                 •   İlham alma
                    2
                 Empati          Araştırma sonuçlarından yola çıkarak öğrencilerin kendi okulların-  40 dk
                                 da geri dönüşüm çalışmalarının nasıl yapıldığı, yeterli olup olmadı-
                                 ğı, sürecin aksayan yönleri gibi düşüncelerini/fikirlerini/hayallerini
                                 belirlemeleri istenir. Kendi belirledikleri düşüncelerine/fikirlerine/
                                 hayallerine  yönelik sahadan bilgi ve veri toplamaları sağlanır.




                    3            Araştırma bulgularından ve sahadan elde ettikleri verilerden yola
                 Problem         çıkarak problem durumunu ifade etmeleri istenir.



                                 Bu bölüm üç aşamadan oluşmaktadır:                          40 dk
                                 •   Hikayeleştirme

                                 •   Anlamlandırma

                                 •   Fırsatları belirleme
                    4
               Fikir Üretme      Problem  durumuna  yönelik  çözüm  yollarının  üretilmesi  sağlanır.
                                 Örneğin; süreklilik olması açısından eğitim-öğretim süreci boyun-
                                 ca her ay geri dönüşüm ile ilgili bir eylem planı hazırlayabilirler. Bu
                                 aşamada çok sayıda çözüm yollarının üretilmesi önemlidir. Çözüm
                                 yollarının her biri, güçlü ve zayıf yönleri ile ele alındıktan sonra en iyi
                                 ve en uygun çözüm belirlenir.






      12
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17