Page 12 - Matematik | Yarıyıl Tatil
P. 12
Matematik Küçük Değişimlerin Büyük Serüveni
IV) PROJELENDİRME 160 dakika
Öğretmen projelendirme aşamasında tasarım odaklı düşünme yaklaşımı çerçevesinde Sürdürülebilir
Kalkınma Amaçları kapsamında öğrencilerin geri dönüşümle ilgili bir proje çalışması ortaya koymalarını
sağlar. Bunun için öğrencilere kendi çözümlerini bulmaları ve bir prototip ortaya koymaları gerektiğini
ifade eder. Bu çalışma için şu uygulama adımları takip edilir:
Mevcut bir soruna yönelik araştırma yapılan bölümdür.
1
Sorun Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında geri dönüşüm çerçe-
Belirleme vesinde literatür taraması yapılır. Bu literatür taramasında yapılan
çalışmalar ve bu çalışmalardaki güçlü ve zayıf yönler incelenebilir
Bu bölüm üç aşamadan oluşmaktadır:
Bir sorunu anlama
• Araştırma
• İlham alma
2
Empati Araştırma sonuçlarından yola çıkarak öğrencilerin kendi okulların- 40 dk
da geri dönüşüm çalışmalarının nasıl yapıldığı, yeterli olup olmadı-
ğı, sürecin aksayan yönleri gibi düşüncelerini/fikirlerini/hayallerini
belirlemeleri istenir. Kendi belirledikleri düşüncelerine/fikirlerine/
hayallerine yönelik sahadan bilgi ve veri toplamaları sağlanır.
3 Araştırma bulgularından ve sahadan elde ettikleri verilerden yola
Problem çıkarak problem durumunu ifade etmeleri istenir.
Bu bölüm üç aşamadan oluşmaktadır: 40 dk
• Hikayeleştirme
• Anlamlandırma
• Fırsatları belirleme
4
Fikir Üretme Problem durumuna yönelik çözüm yollarının üretilmesi sağlanır.
Örneğin; süreklilik olması açısından eğitim-öğretim süreci boyun-
ca her ay geri dönüşüm ile ilgili bir eylem planı hazırlayabilirler. Bu
aşamada çok sayıda çözüm yollarının üretilmesi önemlidir. Çözüm
yollarının her biri, güçlü ve zayıf yönleri ile ele alındıktan sonra en iyi
ve en uygun çözüm belirlenir.
12