Page 8 - Matematik | Yarıyıl Tatil
P. 8
Matematik Küçük Değişimlerin Büyük Serüveni
9) Beşinci ve Sekizinci sorularda en çok ekmek israf edilen afişlerin farklı çıkmasının sebebini değiş-
kenler açısından yorumlayınız.
ÖĞRETMENE NOT
Dokuzuncu soruda istatistikte yanlış yorumlamalara neden olabilecek yaklaşım-
lara dikkat çekilmesi amaçlanmıştır. İçerikle ilgili karekodu kullanarak detaylı
sonuçlara ulaşabilirsiniz.
ETKINLIK 2 60 dakika
“Ucuz ve kolay elde edilebilir olması plastik üretimini artırırken, esnek ve hijyenik olması da
plastik tüketimini artırmaktadır. Bu durum plastiğin bazı alanlarda kullanımlarını oldukça art-
mıştır. Örneğin hazır gıda sektöründe plastik ambalajlarının kullanılmasıyla pet şişelerin kulla-
nımı daha yaygın bir hale gelmiştir. Bu gibi durumlar dünya genelinde plastik atık sorununu or-
taya çıkarmıştır. Bu soruna yönelik olarak plastik kullanımının azaltılmasına yönelik çalışmalar
gittikçe yaygınlaşmaktadır.”
Öğretmen yukarıda verilen açıklamayı yaptıktan sonra öğrencilere Etkinlik Formu 2’yi dağıtır ve şu soruları
sorar:
Bir sınıftaki öğrenciler plastik kullanımını azaltmak istemektedirler. Bunun için öncelikle kendi sınıflarındaki
günlük plastik tüketimini hesaplamaya karar vermişlerdir. Bu amaçla kullanılan pet şişe ve ambalajlı atık mik-
tarını hesapladıktan sonra hassas terazi ile bir pet şişenin ve ambalajın kütlesini ölçmüşlerdir. Elde ettikleri
veriler doğrultusunda şu şekilde bir tablo oluşturmuşlardır:
Bir tanesinin kütlesi Sınıfta tüketilen adet Toplam kütle
Pet şişe 10 gram 14 140 gram
Ambalaj 3 gram 20 60 gram
TOPLAM 200 gram
Öğrenciler sınıflarında tüketilen plastik kütlesini azaltmak için bir eylem planı hazırlamışlardır. Bunun için
ilk hafta toplam plastik kütlesinin en az %20, en fazla % 40 azaltılması hedeflenmektedir. Buna göre aşa-
ğıdaki soruları cevaplayınız.
1) İlk haftaki eylem planının gerçekleştirilebilmesi için pet şişe veya ambalajlı gıda tüketim adetleri ne ka-
dar azaltılmalıdır? Buna yönelik olarak verilen soruları cevaplayınız.
a) Çözümünüzü eşitsizlik grafiği kullanarak yapınız.
8