Page 8 - Matematik | Yarıyıl Tatil
P. 8

Matematik                                                         Küçük Değişimlerin Büyük Serüveni



            9)    Beşinci ve Sekizinci sorularda en çok ekmek israf edilen afişlerin farklı çıkmasının sebebini değiş-
               kenler açısından yorumlayınız.

             ÖĞRETMENE NOT

              Dokuzuncu soruda istatistikte yanlış yorumlamalara neden olabilecek yaklaşım-
              lara dikkat çekilmesi amaçlanmıştır.  İçerikle ilgili karekodu kullanarak detaylı
              sonuçlara ulaşabilirsiniz.









                ETKINLIK 2                                                               60 dakika


                  “Ucuz ve kolay elde edilebilir olması plastik üretimini artırırken, esnek ve hijyenik olması da
                  plastik tüketimini artırmaktadır. Bu durum plastiğin bazı alanlarda kullanımlarını oldukça art-
                  mıştır. Örneğin hazır gıda sektöründe plastik ambalajlarının kullanılmasıyla pet şişelerin kulla-
                  nımı daha yaygın bir hale gelmiştir. Bu gibi durumlar dünya genelinde plastik atık sorununu or-
                  taya çıkarmıştır. Bu soruna yönelik olarak plastik kullanımının azaltılmasına yönelik çalışmalar
                  gittikçe yaygınlaşmaktadır.”

            Öğretmen yukarıda verilen açıklamayı yaptıktan sonra öğrencilere Etkinlik Formu 2’yi dağıtır ve şu soruları
            sorar:

            Bir sınıftaki öğrenciler plastik kullanımını azaltmak istemektedirler. Bunun için öncelikle kendi sınıflarındaki
            günlük plastik tüketimini hesaplamaya karar vermişlerdir. Bu amaçla kullanılan pet şişe ve ambalajlı atık mik-
            tarını hesapladıktan sonra hassas terazi ile bir pet şişenin ve ambalajın kütlesini ölçmüşlerdir. Elde ettikleri
            veriler doğrultusunda şu şekilde bir tablo oluşturmuşlardır:




                                       Bir tanesinin kütlesi  Sınıfta tüketilen adet  Toplam kütle
                    Pet şişe               10 gram                   14                140 gram

                    Ambalaj                 3 gram                   20                 60 gram
                                                                          TOPLAM       200 gram



            Öğrenciler sınıflarında tüketilen plastik kütlesini azaltmak için bir eylem planı hazırlamışlardır. Bunun için
            ilk hafta toplam plastik kütlesinin en az %20, en fazla % 40 azaltılması hedeflenmektedir. Buna göre aşa-
            ğıdaki soruları cevaplayınız.



             1)    İlk haftaki eylem planının gerçekleştirilebilmesi için pet şişe veya ambalajlı gıda tüketim adetleri ne ka-
                 dar azaltılmalıdır? Buna yönelik olarak verilen soruları cevaplayınız.
                 a)    Çözümünüzü eşitsizlik grafiği kullanarak yapınız.








       8
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13