Page 5 - Matematik | Yarıyıl Tatil
P. 5
Matematik Küçük Değişimlerin Büyük Serüveni
I) GİRİŞ 5 dakika
ÖĞRENME ÖĞRETME SÜRECI Öğretmen Görsel 1’i gösterir, “Görselde ne anlatılmak istenmiş olabilir?” sorusunu sorar ve öğrenci-
Görsel 1: Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarından Bazıları
lerin yorumlarını alır.
II) SORU SORMA 10 dakika
Öğretmen öğrencilerin tahminlerini aldıktan sonra Görsel 1’de Sürdürülebilir Kalkınma için Küresel
Amaçlara yer verildiğini ifade eder ve ardından şu soruları sorar:
1. Sürdürülebilir Kalkınma için Küresel Amaçlar ifadesi ile ilgili neler biliyorsunuz?
ÖĞRETMENE NOT
Öğrencilerden Görsel 1’de logoları verilen Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarının neler olabileceklerini tah-
min etmeleri istenir.
2. Sürdürülebilir Kalkınma Amaçların belirlenmesinde matematik nasıl bir rol oynamıştır?
III) DERİNLEŞME 20+60+60+80 dakika
Öğretmen derinleşme aşamasında sürüdürülebilir kalkınma amaçları ile ilgili çalışmalara yer verir. Bu
doğrultuda Görsel 2’de yer alan amaçların isimlerini ve bu amaçlara ait kısa açıklamaları öğrencilerle
paylaşır.
Görsel 2: Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarından Bazıları
5