Page 4 - Matematik | Yarıyıl Tatil
P. 4

Matematik                                                         Küçük Değişimlerin Büyük Serüveni


           Etkinlik Adı    :    Küçük Değişimlerin Büyük Serüveni  Sınıf  :  11-12


                                                                             Denklem ve Eşitsizlikler,
           Ders            :    Matematik                        Konu    :
                                                                             Sürdürülebilir Kalkınma


           Süre            :    10 ders saati (400 dakika)


           Kazanımlar      :    1)  Küresel problemleri matematiksel açıdan inceler.
                                 a)  Sürdürülebilir kalkınma amaçları kapsamında yer alan küresel problemleri araş-
                                   tırmaya yönelik çalışmalara yer verilir.
                                 a)  Küresel problemlerin incelenmesine ve çözümüne yönelik matematiksel işlem-
                                   ler gerektiren çalışmalara yer verilir.
                               2. Küresel problemlere yönelik olası çözümleri matematiksel olarak modeller.

                                 a)  Sürdürülebilir kalkınma amaçları kapsamında yer alan küresel problemlerle ilgili
                                   mevcut veya topladığı verilere yönelik modelleme çalışmalarına yer verilir.

                                 b)  Mevcut verilere MEB, TÜİK, Birleşmiş Milletler veya UNESCO gibi açık veri kay-
                                   naklarından ulaşılabilir.
                               3. Gerçek yaşam durumlarında matematiğin kullanımına yönelik araştırma yapar.

                               4. Eşitliğin korunumu ilkesini ve sonuçlarını farklı problem durumları üzerinden yo-
                                rumlar.




           Araç-Gereçler   :    Kağıt, kalem, bilgisayar, internet, hesap makinesi.


           Uygulayıcı İçin Ön  :  Öğretmen aşağıdaki karekodlarda verilen çalışmaları okuyarak etkinliğe hazırlık ya-
           Hazırlık             par.












                                 Etkinliğe başlamadan önce Etkinlik Formu 1-2-3 ve Etkinlik Formu 3 Ek’’in öğrenci
                                sayısı kadar çıktısını alır. Etkinlik Formu 1 Ek’ in öğrenciler üçerli grup olacak şekilde
                                her bir grup sayısı kadar çıktısını alır.
















       4
   1   2   3   4   5   6   7   8   9