Page 4 - Matematik Yaz Okulu
P. 4

AMAÇ




                                                          Matematik;  öğrenciler  tarafından  hesaplamalardan,  formüllerden,  tekrar  eden  benzer
                                                          çözümlerden oluşan bir yığın olarak görülmekte ve ne işe yaradığı da sürekli sorgulanmaktadır.
                                                          Bu durum, her ne kadar mevcut ders programlarında farklı şekillerde ele alınmaya çalışılsa
                                                          da  matematik  disiplininin  gerçek  yaşamla  veya  problem  durumları  ile  ilişkisine  yönelik  bir
                                                          algının oluşturulması kolay olmamaktadır. Bu bağlamda bu programın amacı; matematiğin
                                                          gerçek yaşamdaki rolüne, farklı disiplinlerle ilişkisine ve matematiğe özgü problemlerin gerçek
                                                          yaşamda  fark  edilerek  yeni  alt  alanlara  dönüştürülmesine  yönelik  farkındalık  oluşturarak
                                                          öğrencilerin matematiğin kullanımına yönelik bir anlayış geliştirmelerine destek olmaktır.



                                                          PROGRAMIN UYGULAMA ESASLARI



                                                          1.  Programın   özellikleri   doğrultusunda   4.  Öğrenme  sürecinde  araştırma,  gezi-
                                                              belirlenen kazanımlar dışında öğrencilerin   gözlem,  modelleme,  maket  oluşturma,
                                                              bireysel  farklılık  ve  çevresel  özellikleri   günlük  tutma,  sunum  yapma  gibi
                                                              göz önünde bulundurularak öğretmenler      öğrencinin aktif katılımına dayalı yöntem
                                                              tarafından  kazanımlar  eklenebilir  veya   ve tekniklere yer verilir.
                                                              belirlenen kazanımlar daha derinlemesine
                                                                                                     5.  Program   sonunda    öğrencilerin   ilgi
                                                              ele alınabilir.
                                                                                                         duydukları bir tema ile ilgili grup çalışması
                                                          2.  Her  hafta  12  ders  saati  uygulama      ile araştırma yapmaları ve araştırmalarını
                                                              yapılması  planlanmıştır.  Kazanımlara     sunmaları sağlanabilir.
                                                              ayrılacak  ders  saati  süresi,  uygulama
                                                              gruplarının özelliklerine göre öğretmenler
                                                              tarafından belirlenir.

                                                          3.  Öğrenme  sürecinde  kazanımlarda  yer
                                                              alan  açıklamalar  ve  örnek  etkinlikler
                                                              dışında  kazanımlara  uygun  etkinlikler
                                                              yapılabilir.   Uygulayıcı   öğretmenler,
                                                              öğrencilerin  hazırbulunuşluklarına  ve
                                                              çevresel şartlarına göre öğrenme sürecini
                                                              planlayabilir.
   1   2   3   4   5   6   7   8   9