Page 4 - Matematik Yaz Okulu
P. 4
AMAÇ
Matematik; öğrenciler tarafından hesaplamalardan, formüllerden, tekrar eden benzer
çözümlerden oluşan bir yığın olarak görülmekte ve ne işe yaradığı da sürekli sorgulanmaktadır.
Bu durum, her ne kadar mevcut ders programlarında farklı şekillerde ele alınmaya çalışılsa
da matematik disiplininin gerçek yaşamla veya problem durumları ile ilişkisine yönelik bir
algının oluşturulması kolay olmamaktadır. Bu bağlamda bu programın amacı; matematiğin
gerçek yaşamdaki rolüne, farklı disiplinlerle ilişkisine ve matematiğe özgü problemlerin gerçek
yaşamda fark edilerek yeni alt alanlara dönüştürülmesine yönelik farkındalık oluşturarak
öğrencilerin matematiğin kullanımına yönelik bir anlayış geliştirmelerine destek olmaktır.
PROGRAMIN UYGULAMA ESASLARI
1. Programın özellikleri doğrultusunda 4. Öğrenme sürecinde araştırma, gezi-
belirlenen kazanımlar dışında öğrencilerin gözlem, modelleme, maket oluşturma,
bireysel farklılık ve çevresel özellikleri günlük tutma, sunum yapma gibi
göz önünde bulundurularak öğretmenler öğrencinin aktif katılımına dayalı yöntem
tarafından kazanımlar eklenebilir veya ve tekniklere yer verilir.
belirlenen kazanımlar daha derinlemesine
5. Program sonunda öğrencilerin ilgi
ele alınabilir.
duydukları bir tema ile ilgili grup çalışması
2. Her hafta 12 ders saati uygulama ile araştırma yapmaları ve araştırmalarını
yapılması planlanmıştır. Kazanımlara sunmaları sağlanabilir.
ayrılacak ders saati süresi, uygulama
gruplarının özelliklerine göre öğretmenler
tarafından belirlenir.
3. Öğrenme sürecinde kazanımlarda yer
alan açıklamalar ve örnek etkinlikler
dışında kazanımlara uygun etkinlikler
yapılabilir. Uygulayıcı öğretmenler,
öğrencilerin hazırbulunuşluklarına ve
çevresel şartlarına göre öğrenme sürecini
planlayabilir.