Page 5 - Matematik Yaz Okulu
P. 5
9-10. SINIFLAR
9-10. SINIF YAZ OKULU MATEMATİK ÇERÇEVE ÖĞRETİM PROGRAMI
Ders
Temalar Kazanımlar Kazanımlara Yönelik Etkinlik Önerileri
Saati
1. Küresel problemleri matematiksel
açıdan inceler. Küresel Sürdürülebilirlik
a. Sürdürülebilir kalkınma amaçları Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarına yönelik farkındalık oluşturmak amacıyla
kapsamında yer alan küresel söz konusu küresel amaçlar ile kümelerin ilişkilendirildiği çalışmalara yer
problemleri araştırmaya yönelik verilir. Bu doğrultuda öğrencilerden sürdürülebilir kalkınma amaçları ile bu
çalışmalara yer verilir. amaçlara ait hedef ve gösterge sayılarına ilişkin bir tablo oluşturmaları ve her
bir kalkınma amacına kod vermeleri istenir. Oluşturulan tablo kullanılarak A
b. Küresel problemlerin kümesi = {Hedef sayısı 5’ten büyük 15’ten küçük olan amaçlar} şeklinde
incelenmesine ve çözümüne örnek kümeler belirlenir. Bu örnek kümeler üzerinden kesişim, birleşim,
yönelik matematiksel işlemler tümleyen, fark işlemleri ile alt küme sayısını hesaplama gibi çalışmalar yapılır.
gerektiren çalışmalara yer verilir.
2. Küresel problemlere yönelik olası
1 çözümleri matematiksel olarak
Sürdürülebilir modeller. 16 Saat
Kalkınma
Hedefleri a. Sürdürülebilir kalkınma amaçları Şifreleme
kapsamında yer alan küresel Işık veya ses (http://meb.ai/UjSz4O) kullanılarak Mors alfabesi yardımıyla şifreli
problemlerle ilgili mevcut bir mesaj ile derse giriş yapıldıktan sonra kriptolojiye yönelik açıklama yapılır.
veya topladığı verilere yönelik Bu doğrultuda şifreleme yöntemlerinin (sezar, doğrusal, polybius ve vigenere
modelleme çalışmalarına yer gibi) ilişkilendirildiği çalışmalara yer verilir. Çalışmada “Sürdürülebilir kalkınma
verilir. amaçları temalı bir slogan hazırlama ve seçtikleri bir şifreleme yöntemi ile
sloganlarını şifreleme” ve “Sloganlarını şifrelerken kullandıkları yöntemin
b. Mevcut verilere MEB, TÜİK, cebirsel ifade karşılıklarını yazma” gibi örnek çalışmalar yaptırılır. Bu süreçte
Birleşmiş Milletler veya öğrencilerin birbirlerinin şifreli mesajlarını çözümlemelerine de fırsat verilir.
UNESCO gibi açık veri
kaynaklarından ulaşılabilir.
9-10. Sınıf
5