Page 5 - Matematik Yaz Okulu
P. 5

9-10. SINIFLAR


                   9-10. SINIF YAZ OKULU MATEMATİK ÇERÇEVE ÖĞRETİM PROGRAMI
                                                                                                                                     Ders
                     Temalar               Kazanımlar                           Kazanımlara Yönelik Etkinlik Önerileri
                                                                                                                                    Saati
                                 1.  Küresel problemleri matematiksel
                                   açıdan inceler.                 Küresel Sürdürülebilirlik
                                   a.  Sürdürülebilir kalkınma amaçları   Sürdürülebilir  Kalkınma  Amaçlarına  yönelik  farkındalık  oluşturmak  amacıyla
                                       kapsamında yer alan küresel   söz  konusu  küresel  amaçlar  ile  kümelerin  ilişkilendirildiği  çalışmalara  yer
                                       problemleri araştırmaya yönelik   verilir.  Bu  doğrultuda  öğrencilerden  sürdürülebilir  kalkınma  amaçları  ile  bu
                                       çalışmalara yer verilir.    amaçlara ait hedef ve gösterge sayılarına ilişkin bir tablo oluşturmaları ve her
                                                                   bir kalkınma amacına kod vermeleri istenir. Oluşturulan tablo kullanılarak A
                                   b.  Küresel problemlerin        kümesi = {Hedef sayısı 5’ten büyük 15’ten küçük olan amaçlar} şeklinde
                                      incelenmesine ve çözümüne    örnek  kümeler  belirlenir.    Bu  örnek  kümeler  üzerinden  kesişim,  birleşim,
                                      yönelik matematiksel işlemler   tümleyen, fark işlemleri ile alt küme sayısını hesaplama gibi çalışmalar yapılır.
                                      gerektiren çalışmalara yer verilir.

                                 2.  Küresel problemlere yönelik olası
                        1          çözümleri matematiksel olarak
                    Sürdürülebilir   modeller.                                                                                     16 Saat
                     Kalkınma
                     Hedefleri     a.  Sürdürülebilir kalkınma amaçları   Şifreleme
                                       kapsamında yer alan küresel   Işık veya ses (http://meb.ai/UjSz4O) kullanılarak Mors alfabesi yardımıyla şifreli
                                       problemlerle ilgili mevcut   bir mesaj ile derse giriş yapıldıktan sonra kriptolojiye yönelik açıklama yapılır.
                                       veya topladığı verilere yönelik   Bu doğrultuda şifreleme yöntemlerinin (sezar, doğrusal, polybius ve vigenere
                                       modelleme çalışmalarına yer   gibi) ilişkilendirildiği çalışmalara yer verilir. Çalışmada “Sürdürülebilir kalkınma
                                       verilir.                    amaçları temalı bir slogan hazırlama ve seçtikleri bir şifreleme yöntemi ile
                                                                   sloganlarını şifreleme” ve “Sloganlarını şifrelerken kullandıkları yöntemin
                                   b.  Mevcut verilere MEB, TÜİK,   cebirsel ifade karşılıklarını yazma” gibi örnek çalışmalar yaptırılır. Bu süreçte
                                      Birleşmiş Milletler veya     öğrencilerin birbirlerinin şifreli mesajlarını çözümlemelerine de fırsat verilir.
                                      UNESCO gibi açık veri
                                      kaynaklarından ulaşılabilir.






















                                                                                                                                                    9-10. Sınıf


                                                                                                                                              5
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10