Page 6 - Matematik Yaz Okulu
P. 6

YAZ OKULU MATEMATİK ÇERÇEVE ÖĞRETİM PROGRAMI




                                                                                                                                  Ders
                  Temalar               Kazanımlar                           Kazanımlara Yönelik Etkinlik Önerileri
                                                                                                                                  Saati


                                                                Su Ayak İzi
                                                                “Temiz  Su  ve  Sanitasyon”  küresel  amacı  ile  veri  işleme  öğrenme  alanının
                                                                ilişkilendirildiği  çalışmalara  yer  verilir.  Bilinçsiz  su  tüketimi  ile  su  sıkıntısının
                                                                artarak devam edeceğini ifade edilir. Su ayak izinin bir kısmı olan doğrudan
                                                                su kullanımına yönelik öğrencilerden kendi ailesinin, komşularının veya yakın
                                                                çevrelerindeki  kişilerin  aylık  su  tüketim  miktarlarına  ilişkin  veri  toplamalarını
                                                                istenir.  Öğrencilerden  toplanan  verileri  düzenlemeleri,  uygun  veri  temsil
                                                                biçimleri (tablo, grafik gibi) ile göstermeleri, verilere ilişkin dağılımın özelliklerini
                                                                belirlemeleri,  merkezi  eğilim  ve  değişebilirlik  ölçülerini  kullanarak  verilerin
                                                                yorumlanması istenir..






                                                                Geri Dönüşüm
                     1
                 Sürdürülebilir                                 Geri dönüşümün önemine dikkat çekmek amacıyla derse “Geçtiğimiz eğitim-
                  Kalkınma                                      öğretim  yılında  kullandığınız  ders  kitaplarını  nasıl  değerlendirdiniz?”  sorusu
                  Hedefleri                                     ile başlanarak geri dönüşümün ülke ekonomisine katkısına dikkat çekilir. Bu
                                                                amaçla “Bir eğitim öğretim yılında sınıfınızın mevcuduna göre dağıtılan
                                                                kitap  sayısı  toplam  kaçtır?  Bu  kitapların  maliyetini  tahmin  ediniz.”  ve
                                                                “Bir eğitim öğretim yılında okulunuzun mevcuduna göre dağıtılan kitap
                                                                sayısı  toplam  kaçtır?  Bu  kitapların  maliyetini  tahmin  ediniz.”  şeklinde
                                                                örnek  sorular  sorulabilir.  Öğrencilerin  kendi  sınıflarında  dağıtılan  ders  kitabı
                                                                sayısından yola çıkarak şube ve öğrenci sayıları yardımıyla okul, ilçe, il ve ülke
                                                                genelindeki sayılara ulaşması sağlanır (MEB ve TÜİK’e ait mevcut verilerden
                                                                yararlanılabilir). Öğrencilerden toplanan verileri düzenlemeleri, uygun veri temsil
                                                                biçimleri  ile  göstermeleri,  verilere  ilişkin  dağılımın  özelliklerini  belirlemeleri,
                                                                merkezi  eğilim  ve  değişebilirlik  ölçülerini  kullanarak  verileri  yorumlamaları
                                                                beklenir. Bir ton kullanılmış kağıdın geri dönüşüme kazandırılması ile kesilen
                                                                ağaç sayısı, atmosfere atılan sera gazı ve harcanan su miktarındaki azalmayı
                                                                nasıl etkileyeceği konusunda araştırma yapması istenir.














            9-10. Sınıf  6
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11