Page 43 - Profesyonel Öğrenme Toplulukları Olarak Zümreler
P. 43
DEĞERLENDİRME VE TEŞHİS ETME
Tespit Etme
Öğrencilerin mevcut öğrenme düzeylerine ilişkin verilerin toplanması, öğretim
uygulamalarının etkililiğini değerlendirmek ve öğretim uygulamalarını biçimlendirmek
için gereklidir.
Veri toplama sürecinde zümreler şu soruların cevabını keşfetmelidir:
1) Öğrencilerin ne bildiğini belirlemek için ne tür bir değerlendirme kullanacağız?
2) Öğrenci öğrenmesine ilişkin kanıtları, öğretim uygulamalarını biçimlendirmede nasıl
kullanacağız?
Bu soruları cevaplayabilmek için:
• Öğrencilerin öğrenme ilerlemeleri ve deneyimleri hakkında fikir edinmek için önceki
yıla ilişkin öğrenci başarı verileri analiz edilebilir. Yıl içerisinde uygulanan biçimlendirici
ve özetleyici değerlendirme sonuçları ile farklı kaynaklardan toplanan öğrenci
öğrenmesine ilişkin veriler; öğrencilerin hangi kazanımları öğrenmede zorluk
yaşadıklarının, hangi öğretim stratejilerinin öğrenci öğrenmesine katkı sağladığının,
belirlenen başarı standardının altında veya oldukça üstünde olan öğrenciler için
uygulanan müdahalelerin etkililiğinin belirlenmesine ve değerlendirilmesine ışık
tutacaktır.
Öğrenci öğrenmesine ilişkin verilerin toplanabileceği bazı kaynaklar:
‐ Performans görevleri
‐ Öğrenci geri bildirimi
‐ Projeler
‐ Özetleyici değerlendirmeler (yazılı sınavlar vb.)
‐ Meslektaşlar ve okul yönetimi ile yapılan görüşmeler
41