Page 43 - Profesyonel Öğrenme Toplulukları Olarak Zümreler
P. 43

DEĞERLENDİRME VE TEŞHİS ETME









           Tespit Etme



                            Öğrencilerin  mevcut  öğrenme  düzeylerine  ilişkin  verilerin  toplanması,  öğretim

                            uygulamalarının etkililiğini değerlendirmek ve öğretim uygulamalarını biçimlendirmek

                            için gereklidir.

                            Veri toplama sürecinde zümreler şu soruların cevabını keşfetmelidir:


                            1) Öğrencilerin ne bildiğini belirlemek için ne tür bir değerlendirme kullanacağız?


                            2) Öğrenci öğrenmesine ilişkin kanıtları, öğretim uygulamalarını biçimlendirmede nasıl

                            kullanacağız?

                            Bu soruları cevaplayabilmek için:


                            • Öğrencilerin öğrenme ilerlemeleri ve deneyimleri hakkında fikir edinmek için önceki

                            yıla ilişkin öğrenci başarı verileri analiz edilebilir. Yıl içerisinde uygulanan biçimlendirici
                            ve özetleyici değerlendirme sonuçları ile farklı  kaynaklardan toplanan  öğrenci

                            öğrenmesine  ilişkin  veriler;  öğrencilerin  hangi  kazanımları  öğrenmede  zorluk

                            yaşadıklarının, hangi öğretim stratejilerinin öğrenci öğrenmesine katkı sağladığının,

                            belirlenen  başarı  standardının  altında  veya  oldukça  üstünde  olan  öğrenciler  için
                            uygulanan  müdahalelerin  etkililiğinin  belirlenmesine  ve  değerlendirilmesine  ışık

                            tutacaktır.


                            Öğrenci öğrenmesine ilişkin verilerin toplanabileceği bazı kaynaklar:


                            ‐ Performans görevleri

                            ‐ Öğrenci geri bildirimi


                            ‐ Projeler


                            ‐ Özetleyici değerlendirmeler (yazılı sınavlar vb.)


                            ‐ Meslektaşlar ve okul yönetimi ile yapılan görüşmeler



                                                           41
   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48