Page 46 - Profesyonel Öğrenme Toplulukları Olarak Zümreler
P. 46
içeren ve not ile değerlendirilmeyen bir ön test uygulayarak hangi kazanımlara öncelik
vermeleri gerektiğini belirleyebilirler.
HATIRLATMA:
• Kazanımları önceliklendirme, kazanımları eleme anlamına gelmemektedir. Veriler ve
kanıtlara dayalı olarak öğrencilerin öğrenmede zorluk yaşadıkları, bir sonraki sınıf seviyesinde
veya derste öğrencilerin yüksek düzeyde hâkim olmasını gerektiren temel bilgi ve becerileri
içeren kazanımları tespit etmektir. Tespit edilen bu kazanımlar zümredeki öğretmenlerin
üzerinde ortak öğretim uygulamaları ve materyalleri ile iş birliği içerisinde çalışacakları
kazanımlar olacaktır.
• Öncelikli kazanımları belirlemek diğer kazanımların öğretilmeyeceği ya da bu kazanımların
işlenişi sürecinde öğretmenlerin iş birliği yapmayacağı anlamına gelmemektedir. Diğer
kazanımlar da öğretim programlarında öngörüldüğü şekilde öğretilecektir.
• Bir eğitim‐öğretim yılı için 8 veya 10 öncelikli kazanım belirlenmesi uygun olacaktır.
Kazanımları Önceliklendirme Adımları
Öncelikli kazanımlar belirlenirken:
1. Bir önceki sınıf seviyesinde bulunan ve mevcut sınıf seviyesindeki kazanımların
edinilmesine temel oluşturan kazanımları kapsayan ön değerlendirme yapılır. Ön
değerlendirme sonucunda öğrencilerin çoğunluğunun başarısız olduğu kazanımlar
belirlenir ve mevcut sınıf seviyesindeki ilişkili kazanımlar öncelikli kazanımlar olarak
tanımlanır.
2. Ön değerlendirme sonucunda yeterli sayıda kazanım belirlenemez ise aşağıdaki
kriterler öncelikli kazanımların belirlenmesinde kullanılabilir. Bu kriterler dört kategori
altında toplanmaktadır: hazırlık, dayanıklılık, değerlendirilme ve kaldıraç.
Hazırlık
Bu kategorideki kazanımlar, öğrencilere bir sonraki ders veya sınıf düzeyinde başarı
için gerekli olan temel bilgi ve becerileri içerir. Bu kazanımlarda ele alınan becerileri
44