Page 46 - Profesyonel Öğrenme Toplulukları Olarak Zümreler
P. 46

içeren ve not ile değerlendirilmeyen bir ön test uygulayarak hangi kazanımlara öncelik

                            vermeleri gerektiğini belirleyebilirler.






                        HATIRLATMA:

                        • Kazanımları önceliklendirme, kazanımları eleme anlamına gelmemektedir. Veriler ve
                        kanıtlara dayalı olarak öğrencilerin öğrenmede zorluk yaşadıkları, bir sonraki sınıf seviyesinde

                        veya derste öğrencilerin yüksek düzeyde hâkim olmasını gerektiren temel bilgi ve becerileri
                        içeren kazanımları tespit etmektir. Tespit edilen bu kazanımlar zümredeki öğretmenlerin

                        üzerinde ortak öğretim uygulamaları ve materyalleri ile iş birliği içerisinde çalışacakları

                        kazanımlar olacaktır.

                        • Öncelikli kazanımları belirlemek diğer kazanımların öğretilmeyeceği ya da bu kazanımların
                        işlenişi sürecinde öğretmenlerin iş birliği yapmayacağı anlamına gelmemektedir. Diğer

                        kazanımlar da öğretim programlarında öngörüldüğü şekilde öğretilecektir.

                        • Bir eğitim‐öğretim yılı için 8 veya 10 öncelikli kazanım belirlenmesi uygun olacaktır.











           Kazanımları Önceliklendirme Adımları


                            Öncelikli kazanımlar belirlenirken:


                            1.  Bir  önceki  sınıf  seviyesinde  bulunan  ve  mevcut  sınıf  seviyesindeki  kazanımların
                            edinilmesine  temel  oluşturan  kazanımları  kapsayan  ön  değerlendirme  yapılır.  Ön

                            değerlendirme  sonucunda  öğrencilerin  çoğunluğunun  başarısız  olduğu  kazanımlar

                            belirlenir ve mevcut sınıf seviyesindeki ilişkili kazanımlar öncelikli kazanımlar olarak

                            tanımlanır.

                            2.  Ön  değerlendirme  sonucunda  yeterli  sayıda  kazanım  belirlenemez ise aşağıdaki

                            kriterler öncelikli kazanımların belirlenmesinde kullanılabilir. Bu kriterler dört kategori

                            altında toplanmaktadır: hazırlık, dayanıklılık, değerlendirilme ve kaldıraç.


                            Hazırlık


                            Bu kategorideki kazanımlar, öğrencilere bir sonraki ders veya sınıf düzeyinde başarı
                            için gerekli olan temel bilgi ve becerileri içerir. Bu kazanımlarda ele alınan becerileri


                                                           44
   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51