Page 45 - Profesyonel Öğrenme Toplulukları Olarak Zümreler
P. 45

PLANLAMA









           Öncelikli Kazanımları Belirleme



                            Zümrelerin  eğitim‐öğretim  yılı  başında  kendi  derslerine  ait  öğretim  programlarını

                            incelemeleri  gerekir.  Öğretmenler,  öğretim  programlarını  incelediklerinde  öğretim

                            programlarında  her  bir  sınıf  düzeyi  için  temel  bilgi  ve  becerileri  içeren  çok  sayıda
                            kazanım  bulunduğunu  göreceklerdir.  Öğrencilerin  öğrenmesi  için  neyin  önemli

                            olduğunu  belirlemeleri  istendiğinde  ise  öğretmenler,  genellikle  öğrencilerin

                            öğrenmesi  için  gerekli  olan  bilgi  ve  becerilere  öncelik  vermek  için  kendi  benzersiz
                            kriterlerini kullanmaktadır. Bu da farklı sınıflarda farklı öğretim uygulamalarına neden

                            olmaktadır.  Öğretmenler;  öğretim  programı  kazanımlarını  daraltma  göreviyle  karşı

                            karşıya kaldıklarında doğal olarak en iyi bildiklerini, hâlihazırda geliştirilmiş öğretim

                            materyalleri, ders planları olanları ve geniş ölçekli başarı testlerinde (üniversite sınavı

                            vb.) görünme olasılığı en yüksek olanları seçmektedirler.

                            Zümredeki öğretmenler, öğretim programlarında öğrencilerin neleri bilmelerinin ve

                            yapabilmelerinin  istendiği  konusunda  ortak  bir  netlik  kazanmalıdır.  Bu  bakımdan

                            kazanımları önceliklendirmek temel bilgi ve becerilerin hangileri olduğu konusunda
                            tüm  öğretmenlerin  aynı  kanıya  sahip  olmalarını  sağlayacaktır.  Böylelikle  zümreyi

                            oluşturan  tüm  öğretmenler  üzerinde  ortak  çalışmalar  yapacakları  kazanımlardaki

                            temel bilgi ve becerilerin edindirilmesinde ortak öğretim uygulamaları sergileyebilir.

                            Bu kazanımları temel alarak ortak öğretim materyalleri, ölçme araçları geliştirebilir ve
                            uygulayabilirler.


                            Öncelikli  kazanımlar,  zümredeki  öğretmenlerin  üzerinde  ortak  olarak  çalışacakları

                            kazanımlardır.  Bu  kazanımlar;  öğrencilerin  bir  dersten  veya  sınıf  seviyesinden

                            ustalaşmadan ayrılmasının mümkün olmadığı bilgi ve becerileri içeren, sonraki sınıf
                            seviyesindeki öğrenmeyi destekleyen ve/veya farklı disiplin alanlarındaki öğrenmeler

                            için temel oluşturan kazanımlar olmalıdır.


                            Öncelikli kazanımlar konusunda fikir birliğine varmak önemlidir. Öğretmenler, önceki

                            yıllara ait öğrenci başarı verilerini analiz ederek ve sene başında temel kazanımları
                                                           43
   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50