Page 47 - Profesyonel Öğrenme Toplulukları Olarak Zümreler
P. 47

gösteremeyen  öğrenciler,  bir  sonraki  öğretim  düzeyine  geçmeye  hazır

                            olmayacaklardır.  Zümredeki  öğretmenler,  kendilerine  şu  soruyu  sormalıdır:  Bu

                            kazanım gelecekteki öğrenme için bir ön koşul mudur?


                            Dayanıklılık

                            Bu kategorideki kazanımlar, öğrencilere tek bir test veya ünitenin ötesinde yararlı olan

                            bilgi ve becerileri içerir. Bu bilgi ve beceriler gelecekteki lise ve üniversite dersleri için

                            gerekli  olacaktır.  Ayrıca  bu  kazanımlarda  ele  alınan  becerilerin  birçok  meslekte ve

                            günlük hayatta temel bir beceri olması muhtemeldir. Bu bakımdan kazanım yüksek
                            derecede  dayanıklılığa  sahiptir.  Zümredeki  öğretmenler  kendilerine  şu  soruyu

                            sormalıdır:  Öğrencilerin  uzun  vadede  bu  kazanımın  içerdiği  bilgi  ve  becerileri

                            edinmeleri gerekiyor mu?


                            Değerlendirilme

                            Bu kategorideki kazanımlar, gelecekte öğrenilecek kavramları anlamak için temel bir

                            yapı  taşı  olmayan  bir  beceriyi  veya  ilgili  ders  dışında  pratik  uygulaması  olmayan

                            bilgi/becerileri içerebilir. Ancak ulusal sınavlarda öğrencilerin bu kazanımlardaki bilgi

                            ve  becerileri  kullanmalarını  gerektiren  sorular  yer  almaktadır. Bu, kazanımları
                            önceliklendirirken göz önünde bulundurulması gereken bir gerçektir.


                            Kaldıraç


                            Bu kategorideki kazanımlar, öğrencilere birden fazla disiplinde gerekli olacak bilgi ve
                            becerileri içerir. Kaldıraç ölçütlerini yansıtan bir kazanım örneği olarak “Bir veri seti

                            için uygun grafik temsilleri seçer, oluşturur ve analiz eder.” kazanımı verilebilir. Bu

                            matematik öğretim programında yer alan bir kazanım olmasına rağmen öğrencilerden

                            bu becerileri gelecekteki fizik, tarih, kimya gibi diğer içerik alanlarında uygulamaları

                            beklenecektir. Zümredeki öğretmenler kendilerine şu soruyu sormalıdır: Bu kazanım,
                            birden fazla disiplin alanını ilgilendiriyor mu?














                                                           45
   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52