Page 47 - Profesyonel Öğrenme Toplulukları Olarak Zümreler
P. 47
gösteremeyen öğrenciler, bir sonraki öğretim düzeyine geçmeye hazır
olmayacaklardır. Zümredeki öğretmenler, kendilerine şu soruyu sormalıdır: Bu
kazanım gelecekteki öğrenme için bir ön koşul mudur?
Dayanıklılık
Bu kategorideki kazanımlar, öğrencilere tek bir test veya ünitenin ötesinde yararlı olan
bilgi ve becerileri içerir. Bu bilgi ve beceriler gelecekteki lise ve üniversite dersleri için
gerekli olacaktır. Ayrıca bu kazanımlarda ele alınan becerilerin birçok meslekte ve
günlük hayatta temel bir beceri olması muhtemeldir. Bu bakımdan kazanım yüksek
derecede dayanıklılığa sahiptir. Zümredeki öğretmenler kendilerine şu soruyu
sormalıdır: Öğrencilerin uzun vadede bu kazanımın içerdiği bilgi ve becerileri
edinmeleri gerekiyor mu?
Değerlendirilme
Bu kategorideki kazanımlar, gelecekte öğrenilecek kavramları anlamak için temel bir
yapı taşı olmayan bir beceriyi veya ilgili ders dışında pratik uygulaması olmayan
bilgi/becerileri içerebilir. Ancak ulusal sınavlarda öğrencilerin bu kazanımlardaki bilgi
ve becerileri kullanmalarını gerektiren sorular yer almaktadır. Bu, kazanımları
önceliklendirirken göz önünde bulundurulması gereken bir gerçektir.
Kaldıraç
Bu kategorideki kazanımlar, öğrencilere birden fazla disiplinde gerekli olacak bilgi ve
becerileri içerir. Kaldıraç ölçütlerini yansıtan bir kazanım örneği olarak “Bir veri seti
için uygun grafik temsilleri seçer, oluşturur ve analiz eder.” kazanımı verilebilir. Bu
matematik öğretim programında yer alan bir kazanım olmasına rağmen öğrencilerden
bu becerileri gelecekteki fizik, tarih, kimya gibi diğer içerik alanlarında uygulamaları
beklenecektir. Zümredeki öğretmenler kendilerine şu soruyu sormalıdır: Bu kazanım,
birden fazla disiplin alanını ilgilendiriyor mu?
45