Page 38 - 3 Adım AYT Felsefe Grubu
P. 38
PSİKOLOJİ 1. ADIM
7. Bir soruna kabul edilebilir tek çözüm üreten düşünme türü 10. I. Telefonlarda bulunan dokunmatik ekran tuşlarını hızlı
yakınsak düşünmedir. Ancak bir soruna uzun vadeyi de kapsayan kullanma
birçok çözüm bulup bunlar arasında seçim yapabilmek ıraksak
II. Bir filmde geçen bazı sahnelerdeki konuşmaları fark
düşünmeyi gerektirir.
etmeden ezberleme
Buna göre ıraksak düşünmeyi yakınsak düşünmeden ayıran III. Ders anlatma şekli çok beğenilen bir öğretmen gibi konuşma
fark aşağıdakilerden hangisidir? IV. Mantık dersindeki bir çözümleyici çizelgenin sonucunu aniden
A) Tek bir doğru cevaba yönlendirmesi bulma
B) Belirsizliğe yer bırakmaması Verilen örnekler arasında aşağıdaki öğrenme türlerinden
C) Bilgileri alışıldık formlar üzerinden açıklaması hangisi yoktur?
D) Kişiden kişiye değişmemesi A) Örtük öğrenme
E) Alternatif görüşler ortaya çıkarması B) Motor öğrenme
C) Deneyerek öğrenme
D) Kavrayarak öğrenme
E) Model alarak öğrenme
8. Aşağıdakilerden hangisi düşünmenin yapı taşlarından
biri olan kategorilere ilişkin yanlış bir bilgidir?
A) Benzer özelliklere sahip varlıklar kümesidir. 11. Koşullanma yoluyla öğrenme ile ilgili aşağıda verilen
B) Özellikler kümesi olarak da tanımlanabilir. bilgilerden hangisi yanlıştır?
C) Genelden özele doğru sıralanabilir. A) Klasik koşullanmada pekiştireç, yapılan davranıştan
D) Nesne ve olayların zihindeki kopyalarıdır. önce verilirken edimsel koşullanmada pekiştireç tepkiden
sonra verilir.
E) Özellikleri bakımından benzer öğeleri bir araya toplar.
B) Klasik koşullanmada davranış ödül ve cezaya, edimsel
koşullanmada ise ödül ve ceza davranışa götürür.
C) Klasik koşullanmada organizma pasif, edimsel koşullan-
mada aktiftir.
D) Klasik koşullanmada davranış bellidir, edimsel koşullan-
mada rastlantısaldır.
E) Klasik koşullanma, daha düşük düzeydeki istemsiz
öğrenme biçimi iken edimsel koşullanma daha üst
9. Birey, yaşı ve eğitim seviyesi ne olursa olsun hayat boyu
düzeydeki istemli öğrenme biçimidir.
öğrenmenin bir parçasıdır. Eğitim ve öğretimi, okul yaşı ve
okul binaları ile sınırlamak doğru değildir. Bilgi çağı olarak
nitelendirilen 21. yüzyılın bireylerden beklentileri giderek art-
maktadır. Sürekli ve hızla değişen koşullara uyum sağlamak
için öğrenmeyi öğrenme becerisinin kazanılmış olması çok
önemlidir. Birey sadece okul hayatında başarılı olmak için
12. Bağlama kursuna giden Yasemin’e öğretmeni uzun bir bozlak
değil “beşikten mezara kadar” yaşamın her alanında kendisini
türkünün notalarını verir. Yasemin şarkıyı giriş, gelişme ve
geliştirmelidir.
sonuç olmak üzere üç bölüme ayırır. Giriş bölümünü iyice
Buna göre hayat boyu öğrenmenin aşağıdakilerden öğrendikten sonra sırasıyla gelişme ve sonuç bölümlerini
hangisi için önemli olduğu söylenebilir? öğrenir. En sonunda da bu bölümleri bir bütün olarak çalar.
A) Bireyin değişen koşullara uyum sağlaması ve kendini Yasemin’in bağlama çalmayı öğrenirken kullandığı
geliştirmesi öğrenme yöntemi aşağıdakilerden hangisidir?
B) Bireyin istediği üniversitede okuması ve bir meslek edinmesi A) Model alarak öğrenme
C) 21. yüzyıl becerilerinin öğrenilmesi ve uygulanması B) Kavramsal gruplandırma
D) Bireylerin farklı birçok mesleği öğrenmesi C) Aralıklı öğrenme
E) Zorunlu eğitim çağında olmayan bireylerin de akademik D) Toplu öğrenme
başarıyı elde etmesi E) Parçalara bölerek öğrenme
36