Page 38 - 3 ADIM AYT FELSEFE GRUBU
P. 38

PSİKOLOJİ                                                                                    1. ADIM




        7.    Bir soruna kabul edilebilir tek çözüm üreten düşünme türü   10.     I.  Telefonlarda bulunan dokunmatik ekran tuşlarını hızlı
            yakınsak düşünmedir. Ancak bir soruna uzun vadeyi de kapsayan   kullanma
            birçok çözüm bulup bunlar arasında seçim yapabilmek ıraksak
                                                                    II.  Bir filmde geçen bazı sahnelerdeki konuşmaları fark
            düşünmeyi gerektirir.
                                                                      etmeden ezberleme
            Buna göre ıraksak düşünmeyi yakınsak düşünmeden ayıran  III.  Ders anlatma şekli çok beğenilen bir öğretmen gibi konuşma
            fark aşağıdakilerden hangisidir?                       IV.  Mantık dersindeki bir çözümleyici çizelgenin sonucunu aniden
            A)  Tek bir doğru cevaba yönlendirmesi                    bulma
            B)  Belirsizliğe yer bırakmaması                       Verilen örnekler arasında aşağıdaki öğrenme türlerinden
            C)  Bilgileri alışıldık formlar üzerinden açıklaması   hangisi yoktur?
            D)  Kişiden kişiye değişmemesi                         A)  Örtük öğrenme
            E)  Alternatif görüşler ortaya çıkarması               B)  Motor öğrenme
                                                                   C)  Deneyerek öğrenme
                                                                   D)  Kavrayarak öğrenme
                                                                   E)  Model alarak öğrenme




        8.     Aşağıdakilerden hangisi düşünmenin yapı taşlarından
                biri olan kategorilere ilişkin yanlış bir bilgidir?
            A)  Benzer özelliklere sahip varlıklar kümesidir.  11.  Koşullanma yoluyla öğrenme ile ilgili aşağıda verilen
            B)  Özellikler kümesi olarak da tanımlanabilir.        bilgilerden hangisi yanlıştır?
            C)  Genelden özele doğru sıralanabilir.                A)  Klasik  koşullanmada  pekiştireç,  yapılan  davranıştan
            D)  Nesne ve olayların zihindeki kopyalarıdır.            önce verilirken edimsel koşullanmada pekiştireç tepkiden
                                                                      sonra verilir.
            E)  Özellikleri bakımından benzer öğeleri bir araya toplar.
                                                                   B)  Klasik  koşullanmada  davranış  ödül  ve  cezaya,  edimsel

                                                                      koşullanmada ise ödül ve ceza davranışa götürür.
                                                                   C)  Klasik koşullanmada organizma pasif, edimsel koşullan-
                                                                      mada aktiftir.
                                                                   D)  Klasik koşullanmada davranış bellidir, edimsel koşullan-
                                                                      mada rastlantısaldır.
                                                                   E)  Klasik  koşullanma,  daha  düşük  düzeydeki  istemsiz
                                                                      öğrenme  biçimi  iken  edimsel  koşullanma  daha  üst
        9.    Birey, yaşı ve eğitim seviyesi ne olursa olsun hayat boyu
                                                                      düzeydeki istemli öğrenme biçimidir.
            öğrenmenin bir parçasıdır. Eğitim ve öğretimi, okul yaşı ve
            okul binaları ile sınırlamak doğru değildir. Bilgi çağı olarak
            nitelendirilen 21. yüzyılın bireylerden beklentileri giderek art-
            maktadır. Sürekli ve hızla değişen koşullara uyum sağlamak
            için öğrenmeyi öğrenme becerisinin kazanılmış olması çok
            önemlidir. Birey sadece okul hayatında başarılı olmak için
                                                               12.    Bağlama kursuna giden Yasemin’e öğretmeni uzun bir bozlak
            değil “beşikten mezara kadar” yaşamın her alanında kendisini
                                                                   türkünün notalarını verir. Yasemin şarkıyı giriş, gelişme ve
            geliştirmelidir.
                                                                   sonuç olmak üzere üç bölüme ayırır. Giriş bölümünü iyice
            Buna göre hayat boyu öğrenmenin aşağıdakilerden        öğrendikten sonra sırasıyla gelişme ve sonuç bölümlerini
            hangisi için önemli olduğu söylenebilir?               öğrenir. En sonunda da bu bölümleri bir bütün olarak çalar.
            A)  Bireyin  değişen  koşullara  uyum  sağlaması  ve  kendini    Yasemin’in bağlama çalmayı öğrenirken kullandığı
               geliştirmesi                                        öğrenme yöntemi aşağıdakilerden hangisidir?

            B)  Bireyin istediği üniversitede okuması ve bir meslek edinmesi  A)  Model alarak öğrenme
            C)  21. yüzyıl becerilerinin öğrenilmesi ve uygulanması  B)  Kavramsal gruplandırma
            D)  Bireylerin farklı birçok mesleği öğrenmesi         C)  Aralıklı öğrenme
            E)  Zorunlu eğitim çağında olmayan bireylerin de akademik   D)  Toplu öğrenme
               başarıyı elde etmesi                                E)  Parçalara bölerek öğrenme



        36
   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43