Page 160 - 3 ADIM DENEME SINAVI (TYT) TYT KİTAP 2.ADIM
P. 160

TYT • TEM                                                             2. ADIM • 4. DENEME

            5.   Öğretmen  öğrencilerine  bir  bölme  işleminin  sağla-  7.   Kendisine ve iki arkadaşına bileklik yapmak isteyen
                masını “A sayısı eşittir 271 çarpı 179 artı B sayısı”   Beliz, eşit uzunlukta üç ipliğe aynı renkte olanları öz-
                olarak okuyor ve “sağlamasını  okuduğum bu bölme     deş olan mavi ve yeşil renklerde boncuklardan dizi-
                işlemini  defterlerinize  yazınız”  diyor.  Öğrencilerden   yor. Boncukların çap uzunluklarının tam sayı olduğu
                biri çarpılan sayılardan hangilerinin  bölen ve bölüm     biliniyor. Beliz,
                olduğunu  sorduğunda  öğretmen  bölme  işleminde
                fark etmediğini söylüyor.                     ·  birinci ipe 5 mavi 3 yeşil boncuk dizdiğinde ipin x
                                                                birimi,
                Buna göre B sayısının alabileceği kaç farklı değer      ·  ikinci ipe 2 mavi 5 yeşil boncuk dizdiğinde ipin y
                vardır?                                         birimi,

                A) 270   B) 269   C) 179   D) 178   E) 92     ·  üçüncü ipe 7 mavi 4 yeşil boncuk dizdiğinde ipin
                                                                z birimi boş kalıyor.
                                                              Beliz  bileziklerde kalan boşlukları ölçtüğünde z < y < x
                                                              eşitsizliğine ulaşıyor.

                                                              Yeşil boncuğun çap uzunluğunun alabileceği 13
                                                              farklı  değer  bulunduğuna  göre  mavi  boncuğun
                                                              çap uzunluğu kaç birimdir?
                                                              A) 7    B) 6     C) 5    D) 4     E) 3










                                                                               −
                                                                             2x 1
                                                          8.   x ∈ ℝ olmak üzere   <  3  eşitsizliği veriliyor.
                                                                               3
                                                                        2
                                                              Buna göre x  + |−6x| + 12 ifadesinin alabileceği
                                                              en büyük tam sayı değeri en küçük tam sayı de-
                                                              ğerinden kaç fazladır?
                                                              A) 52   B) 53    C) 54   D) 55    E) 56







                a  c
            6.      +  =  k  ve k ∈ ℤ olduğuna göre
                b  d
                I. a + c = k · ( b + d)
                II. a · d + b · c = k · b · d
                                                                                      4
                                                                                          c
                                                                                  a
                                                          9.   a, b, c gerçek sayıları için 3  = b  = 2  = 549  eşitliği
               III. a · d= b · d
                                                              sağlanıyor.
               IV. b = 2d ise a + 2c = t · d, t ∈ ℤ
                V. b = 3d ise a + 3c = t · b, t ∈ ℤ           Buna göre  a – b + c ifadesinin alabileceği tam
                                                              sayı değerlerinin toplamı kaçtır?
                ifadelerinden kaç tanesi kesinlikle doğrudur?
                                                              A) 21   B) 39    C) 44   D) 51    E) 60
                A) 1    B) 2     C) 3    D) 4     E) 5


                                                       158                           Diğer sayfaya geçiniz.
   155   156   157   158   159   160   161   162   163   164   165