Page 160 - 3 ADIM DENEME SINAVI (TYT) TYT KİTAP 2.ADIM
P. 160
TYT • TEM 2. ADIM • 4. DENEME
5. Öğretmen öğrencilerine bir bölme işleminin sağla- 7. Kendisine ve iki arkadaşına bileklik yapmak isteyen
masını “A sayısı eşittir 271 çarpı 179 artı B sayısı” Beliz, eşit uzunlukta üç ipliğe aynı renkte olanları öz-
olarak okuyor ve “sağlamasını okuduğum bu bölme deş olan mavi ve yeşil renklerde boncuklardan dizi-
işlemini defterlerinize yazınız” diyor. Öğrencilerden yor. Boncukların çap uzunluklarının tam sayı olduğu
biri çarpılan sayılardan hangilerinin bölen ve bölüm biliniyor. Beliz,
olduğunu sorduğunda öğretmen bölme işleminde
fark etmediğini söylüyor. · birinci ipe 5 mavi 3 yeşil boncuk dizdiğinde ipin x
birimi,
Buna göre B sayısının alabileceği kaç farklı değer · ikinci ipe 2 mavi 5 yeşil boncuk dizdiğinde ipin y
vardır? birimi,
A) 270 B) 269 C) 179 D) 178 E) 92 · üçüncü ipe 7 mavi 4 yeşil boncuk dizdiğinde ipin
z birimi boş kalıyor.
Beliz bileziklerde kalan boşlukları ölçtüğünde z < y < x
eşitsizliğine ulaşıyor.
Yeşil boncuğun çap uzunluğunun alabileceği 13
farklı değer bulunduğuna göre mavi boncuğun
çap uzunluğu kaç birimdir?
A) 7 B) 6 C) 5 D) 4 E) 3
−
2x 1
8. x ∈ ℝ olmak üzere < 3 eşitsizliği veriliyor.
3
2
Buna göre x + |−6x| + 12 ifadesinin alabileceği
en büyük tam sayı değeri en küçük tam sayı de-
ğerinden kaç fazladır?
A) 52 B) 53 C) 54 D) 55 E) 56
a c
6. + = k ve k ∈ ℤ olduğuna göre
b d
I. a + c = k · ( b + d)
II. a · d + b · c = k · b · d
4
c
a
9. a, b, c gerçek sayıları için 3 = b = 2 = 549 eşitliği
III. a · d= b · d
sağlanıyor.
IV. b = 2d ise a + 2c = t · d, t ∈ ℤ
V. b = 3d ise a + 3c = t · b, t ∈ ℤ Buna göre a – b + c ifadesinin alabileceği tam
sayı değerlerinin toplamı kaçtır?
ifadelerinden kaç tanesi kesinlikle doğrudur?
A) 21 B) 39 C) 44 D) 51 E) 60
A) 1 B) 2 C) 3 D) 4 E) 5
158 Diğer sayfaya geçiniz.