Page 155 - 3 ADIM DENEME SINAVI (TYT) TYT KİTAP 2.ADIM
P. 155

TYT • SOS                                                             2. ADIM • 4. DENEME

            14.   “Aldatılmaktan  nefret  ediyordum,  hafızamı  gitgide   15.  T.  Mengüşoğlu İnsan Felsefesi  adlı  eserinde  şöyle
                güçlendiriyordum,  kelimelere  hâkim  olmayı  öğreni-  yazmıştır: “İnsanı çeşitli alanlara, yeteneklere bölen
                yordum, kurduğum dostluklar beni sakinleştiriyordu,   teorilerin  hepsi  onu  kendi  varlık-bütününden,  var-
                acıdan,  umutsuzluktan  ve  cahillikten  uzak  duruyor-  lık-bağlarından koparıyorlar; her şeyi bir geist kavra-
                dum. Bu ufacık yaratıkta böyle huyların olması hay-  mından, yahut psikolojik, ya da biyolojik bir kavram-
                ranlık uyandırıcı ve övgüye değer değil mi yani? Ama   dan  türetmeğe  çalışıyorlar.  İnsanı  somut  bir  bütün
                bunların hepsini Tanrım bana armağan etti, ben ken-  olarak gören ontolojik antropoloji, bu çeşit kurgusal,
                di kendime vermedim. O halde beni var eden İyinin   yapay, fenomenlere bakmadan önceden hazırlanmış
                kendisiydi  ve  ben  kendi  iyiliğimi  bu  İyilikten  alıyor-  bir  teoriden  hareket  etmez.  Böyle  bir  teori  yerine,
                dum; işte henüz daha bir çocukken sahip olduğum   bugün ve tarihte karşılaştığımız biyopsişik bir bütün
                bütün bu iyilikler için Tanrıma şükrediyordum. Yine   olan, yaşayan somut insanın, yukarıda adları geçen
                de  günah  işliyordum,  çünkü  hazları,  güzellikleri  ve   veya adı geçmeyen fenomen ve başarıların taşıyıcı-
                doğruları onda değil de kendimde ve başka yaratık-  sı olan insanın, kendisine bakar. Eğer somut insanın
                larda arıyordum. İşte bu yüzden acılara, karmaşalara   varlık yapısı kavranmak isteniyorsa, onun varlık bü-
                ve yanılgılara saplanıyordum.”                tünlüğü parçalanmamalıdır.”
                Augustinus’un  İtiraflar  adlı  eserinden  alınan  bu      Bu parçadan aşağıdaki yargıların hangisine ula-
                parçadan aşağıdaki yargıların hangisine ulaşıla-  şılabilir?
                maz?
                                                              A)  Tüm  alanlarda  üretken  olan  insana  bütünlükçü
                A)  Ahlaki erdemler yaşantı yoluyla kazanılır.   yaklaşılması gerekir.
                B)  Tanrı insanı irade sahibi bir varlık olarak yarat-  B)  İnsan  olgusal  dünyanın  en  önemli  fenomenal
                   mıştır.                                       varlığıdır.
                C)  Bütün  varlıkların  var  olma  sebebi  olan  Tanrı   C)  Ontolojik antropoloji insanı yarattığı değerlerden
                   özünde  iyidir.                               bağımsız olarak ele alır.
                D)  Kötü davranışların kaynağı yaratılmış insandır.  D)  İnsan  ontolojik  yapısının  dışında  bilinebilir  bir
                                                                 varlık değildir.
                E)  İnsanın iyiye eğilimi Tanrı’dandır.
                                                              E)  İnsanı  anlamanın  koşulu,  insanın  tinini  içeren
                                                                 kavramın keşfedilmesidir.
































                                                       153                           Diğer sayfaya geçiniz.
   150   151   152   153   154   155   156   157   158   159   160