Page 155 - 3 ADIM DENEME SINAVI (TYT) TYT KİTAP 2.ADIM
P. 155
TYT • SOS 2. ADIM • 4. DENEME
14. “Aldatılmaktan nefret ediyordum, hafızamı gitgide 15. T. Mengüşoğlu İnsan Felsefesi adlı eserinde şöyle
güçlendiriyordum, kelimelere hâkim olmayı öğreni- yazmıştır: “İnsanı çeşitli alanlara, yeteneklere bölen
yordum, kurduğum dostluklar beni sakinleştiriyordu, teorilerin hepsi onu kendi varlık-bütününden, var-
acıdan, umutsuzluktan ve cahillikten uzak duruyor- lık-bağlarından koparıyorlar; her şeyi bir geist kavra-
dum. Bu ufacık yaratıkta böyle huyların olması hay- mından, yahut psikolojik, ya da biyolojik bir kavram-
ranlık uyandırıcı ve övgüye değer değil mi yani? Ama dan türetmeğe çalışıyorlar. İnsanı somut bir bütün
bunların hepsini Tanrım bana armağan etti, ben ken- olarak gören ontolojik antropoloji, bu çeşit kurgusal,
di kendime vermedim. O halde beni var eden İyinin yapay, fenomenlere bakmadan önceden hazırlanmış
kendisiydi ve ben kendi iyiliğimi bu İyilikten alıyor- bir teoriden hareket etmez. Böyle bir teori yerine,
dum; işte henüz daha bir çocukken sahip olduğum bugün ve tarihte karşılaştığımız biyopsişik bir bütün
bütün bu iyilikler için Tanrıma şükrediyordum. Yine olan, yaşayan somut insanın, yukarıda adları geçen
de günah işliyordum, çünkü hazları, güzellikleri ve veya adı geçmeyen fenomen ve başarıların taşıyıcı-
doğruları onda değil de kendimde ve başka yaratık- sı olan insanın, kendisine bakar. Eğer somut insanın
larda arıyordum. İşte bu yüzden acılara, karmaşalara varlık yapısı kavranmak isteniyorsa, onun varlık bü-
ve yanılgılara saplanıyordum.” tünlüğü parçalanmamalıdır.”
Augustinus’un İtiraflar adlı eserinden alınan bu Bu parçadan aşağıdaki yargıların hangisine ula-
parçadan aşağıdaki yargıların hangisine ulaşıla- şılabilir?
maz?
A) Tüm alanlarda üretken olan insana bütünlükçü
A) Ahlaki erdemler yaşantı yoluyla kazanılır. yaklaşılması gerekir.
B) Tanrı insanı irade sahibi bir varlık olarak yarat- B) İnsan olgusal dünyanın en önemli fenomenal
mıştır. varlığıdır.
C) Bütün varlıkların var olma sebebi olan Tanrı C) Ontolojik antropoloji insanı yarattığı değerlerden
özünde iyidir. bağımsız olarak ele alır.
D) Kötü davranışların kaynağı yaratılmış insandır. D) İnsan ontolojik yapısının dışında bilinebilir bir
varlık değildir.
E) İnsanın iyiye eğilimi Tanrı’dandır.
E) İnsanı anlamanın koşulu, insanın tinini içeren
kavramın keşfedilmesidir.
153 Diğer sayfaya geçiniz.