Page 29 - 3 ADIM DENEME SINAVI (TYT) TYT KİTAP 3.ADIM
P. 29
TYT • SOS SOSYAL BİLİMLER TESTİ 3. ADIM • 1. DENEME
1. Bu testte sırasıyla, Tarih (1-5), Coğrafya (6-10), Felsefe (11-15), Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi (16-20), Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi
dersini yasal olarak almak zorunda olmayan veya farklı müfredat ile alanlar için Felsefe (21-25) alanlarına ait toplam 25 soru vardır.
2. Cevaplarınızı, cevap kâğıdının Sosyal Bilimler Testi için ayrılan kısmına işaretleyiniz.
1. Hz. Muhammed Medine Sözleşmesi’yle kabileleri 3. Avusturya ile Osmanlı Devleti arasında imzalanan
kendi başkanlığı altında birleştirerek peygamber ol- Pasarofça Antlaşması'nda;
manın yanı sıra devlet yöneticisi hâline de geldi.
• Belgrat, Avusturya’ya bırakılacak.
Buna göre Hz Muhammed peygamber olmanın • Kudüs’te Katolik kutsal mezar rahiplerinin görevle-
yanı sıra; rine müdahale edilmeyecek.
I. dinî lider, • Avusturya, Osmanlı topraklarında konsolosluk
açabilecek.
II. siyasi lider,
• Savaş esirleri karşılıklı olarak serbest bırakılacak.
III. askeri lider
• Kesin sınır tespitleri için her iki taraf komisyonlar
bu unvanların hangisini de almış olur?
kuracak.
A) Yalnız I B) Yalnız II C) I ve III
gibi ifade edilen maddeler dikkate alındığında aşa-
D) II ve III E) I, II ve III ğıdaki konu başlıklarından hangisine değinildiği
söylenemez?
A) Ekonomi B) Dinî C) Diplomasi
D) Askerî E) Siyasi
4. Mustafa Kemal’in çocukluk ve gençlik yılları Selanik
ve Manastır şehirlerinde geçmiştir. Bu şehirler farklı
milletlerden, dinlerden ve kültürlerden oluşan insan-
2. Osmanlı Beyliği kuruluş döneminde ele geçirilen top-
ları barındıran kozmopolit şehirlerdi.
rakları fetheden komutana verme uygulamasını terk
ederek, ülke topraklarının tamamını devletin kontrolü- Yukarıda verilen bilgilere göre Mustafa Kemal'in
ne almıştır. çocukluk ve gençlik yıllarının geçtiği bu şehirle-
rin onun düşünce yapısının şekillenmesinde;
Bu uygulama ile;
I. insan haklarına saygılı olmayı evrensel bir ilke
I. merkezi otoriteyi güçlendirme,
olarak benimsemesi,
II. beylerin ortaya çıkmasını engelleme,
II. farklı görüşlere değer vermesi,
III. eski Türk geleneklerini devam ettirme,
III. askeri yeteneğinin gelişmesi
IV. yerel yönetimleri güçlendirme
gibi durumlardan hangilerinin etkili olduğu söy-
gibi durumlardan hangilerinin amaçlandığı söyle- lenebilir?
nemez?
A) Yalnız I B) I ve II C) I ve III
A) Yalnız I B) I ve II C) II ve IV
D) II ve III E) I, II ve III
D) III ve IV E) II, III ve IV
27 Diğer sayfaya geçiniz.