Page 125 - 3 Adım TYT Matematik
P. 125

MATEMATİK                                   TYT        3.
                                                                                                          ADIM
                                           Permütasyon, Kombinasyon, Binom







        2018 TYT                                               2021 TYT
        1.   Bir anaokulunda; sarı renkli küplerden oluşan dört basamaklı   4.   Bir  matematik  dersinde  öğretmen;  sınıftaki  öğrencilerden
            bir oyuncağın en üst basamağında bulunan bir çocuk, şekilde   3  öğrencinin  kaç  farklı  şekilde  seçilebileceğini  Veli’den,
            gösterilen mavi renkli minderlerden herhangi birine ulaşmak   5  öğrencinin  kaç  farklı  şekilde  seçilebileceğini  Yasin’den,
            istemektedir.                                          11 öğrencinin kaç farklı şekilde seçilebileceğini ise Zeynep’ten
                                                                   hesaplamasını istemiştir. Bu üç öğrenci de istenen sayıları

                                                                   doğru şekilde hesaplamıştır.
                                                                   Yasin  ve  Zeynep’in  buldukları  sayılar  aynı  pozitif  tam
                                                                   sayı olduğuna göre, Veli’nin bulduğu sayı kaçtır?
                                                                   A) 364             B) 560             C) 688            D) 816             E) 960







            Bu çocuk ilk üç adımda, bulunduğu küple ortak ayrıta sahip
            olan bir basamak aşağıdaki küplerden herhangi birine, son   5.   Aşağıda düzgün altıgenlerden oluşan bir yol modeli verilmiş-
            adımda ise bulunduğu küple ortak ayrıta sahip olan minder-  tir. Aylin, bu şekildeki 1. bölgenin merkezinden 2. bölgenin
            lerden herhangi birine zıplayacaktır.                  merkezine giderken kırmızı altıgenleri; 2. bölgenin merkezin-
                                                                   den 1. bölgenin merkezine dönerken mavi altıgenleri kullana-
            Buna göre, bu çocuk minderlere kaç farklı yoldan ulaşabilir?
                                                                   caktır.
            A) 8                B) 12                C) 16                 D) 18                E) 20




        2019 TYT
        2.   Bir hava yolu şirketine ait bir uçağın sabah ve akşam ger-
            çekleştireceği birer uçuş için iş tecrübeleri birbirinden farklı
            toplam 8 kabin çalışanı bulunmaktadır. Bu çalışanlardan her
            biri yalnızca bir ekipte yer alacak ve bu çalışanlar arasından      Aylin yolculuk boyunca her seferinde, merkezinde bulundu-
            en tecrübeli üç çalışan aynı ekipte olmayacak şekilde dörder   ğu altıgenle ortak bir kenar paylaşan bir altıgenin merkezine
            kişilik iki uçuş ekibi oluşturulacaktır.               doğrusal ilerleyerek yol alıyor.

            Buna göre, sabah ve akşam uçuş ekipleri kaç farklı şekil-     Buna göre Aylin’in gidiş dönüşte kullanacağı en kısa kaç
            de oluşturulabilir?                                    farklı yol vardır?
            A) 48                B) 54                C) 56                 D) 60                E) 64  A) 14                 B) 12                 C) 10                 D) 8                 E) 6








        2020 TYT                                               6.   2  erkek  öğrenci,  1  kız  öğrenci  ve  2  öğretmenden  oluşan
        3.   Üç farklı okuldan ikişer öğrenci bir satranç turnuvasına katı-  5 kişilik bir ekip biri 2 kişilik diğeri 3 kişilik iki farklı koltuğa
            lacaklardır. Turnuvanın ilk turunda, her öğrenci maç yapmak   oturacaklardır.
            için kendi okulundan olmayan bir öğrenciyle eşleştirilecektir.
                                                                   2 erkek öğrenci yan yana olmak şartıyla kaç farklı şekilde
            Buna göre, ilk turdaki eşleştirme kaç farklı şekilde yapılabilir?  oturabilirler?

            A) 6                B) 8                C) 9                 D) 12                E) 15  A) 12                B) 24                C) 36                D) 48                E) 60




                                                                                                             123
   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130