Page 26 - 3 Adım TYT Matematik
P. 26
MATEMATİK 1. ADIM
8. Aşağıdaki şekillerin her birine farklı bir sayı gelecek biçimde 11. Aşağıda verilen karelerin her birine birer sayı, kareler arasına
–10 ile 10 arasındaki tam sayılardan bazıları yerleştirildiğinde ise çarpma (x) ve çıkarma (–) işaretlerinin her ikisi de herhan-
tüm eşitlikler sağlanmaktadır. gi bir sırada yerleştirilerek işlemler yapılıyor.
Örneğin (–5), 2 ve 10 sayıları ile elde edilebilecek sayılardan
bir tanesi
= 2 – (–50) = 52 dir.
Buna göre (–25), (– 4) ve 100 sayıları kullanılarak elde
edilebilecek en büyük sayı kaçtır?
Buna göre işleminin sonucu en çok A) 200 B) 375 C) 425 D) 2496 E) 2504
kaçtır?
A) 12 B) 16 C) 24 D) 40 E) 96
12. Aşağıda verilen sayı doğrusunun 1 ile 2 arası 8 eş parçaya
bölünüp bu parçalamada 1 sayısına en yakın olan nokta A
olarak işaretleniyor.
Buna göre A noktasına denk gelen kesir aşağıdakilerden
hangisidir?
9. ab iki basamaklı bir doğal sayı olmak üzere,
şeklinde tanımlanıyor.
A) 6 B) 8 C) 16 D) 24 E) 48
13. Merve Öğretmen, sınıfındaki öğrencilerinin gelişimlerini takip
etmek için öğrencilerinin her ay boy uzunluklarını ölçmekte-
dir. Merve Öğretmen Çınar’ın boyunu eylül ayında (ba) cm ve
haziran ayında (ab) cm olarak ölçüyor.
ab ve ba iki basamaklı sayılar ve bu sayıların arasında 8
tane tam sayı olduğuna göre ab – (a + b) değeri en çok
kaçtır?
A) 81 B) 72 C) 54 D) 45 E) 27
10. x ve y tam sayılarının toplamı çift bir sayıdır.
Buna göre,
I. 3x + 2y
II. (x + y) 3
x
III. x + y y
14. a ile b birer pozitif tam sayı ve x bir bilinmeyen olmak üzere
ifadelerinden hangileri her zaman çift bir sayıya eşittir? a = 11 – x ve b = x + 7 eşitlikleri veriliyor.
A) Yalnız I B) Yalnız II C) I ve II Buna göre a ∙ b değeri en çok kaçtır?
D) II ve III E) I, II ve III
A) 46 B) 45 C) 65 D) 80 E) 81
24