Page 26 - 3 Adım TYT Matematik
P. 26

MATEMATİK                                                                                     1. ADIM



        8.   Aşağıdaki şekillerin her birine farklı bir sayı gelecek biçimde   11.  Aşağıda verilen karelerin her birine birer sayı, kareler arasına
            –10 ile 10 arasındaki tam sayılardan bazıları yerleştirildiğinde   ise çarpma (x) ve çıkarma (–) işaretlerinin her ikisi de herhan-
            tüm eşitlikler sağlanmaktadır.                         gi bir sırada yerleştirilerek işlemler yapılıyor.


                                                                   Örneğin (–5), 2 ve 10 sayıları ile elde edilebilecek sayılardan
                                                                   bir tanesi
                                                                                     = 2 – (–50) = 52 dir.

                                                                   Buna  göre  (–25),  (–  4)  ve  100  sayıları  kullanılarak  elde
                                                                   edilebilecek en büyük sayı kaçtır?
            Buna göre                 işleminin sonucu en çok      A) 200       B) 375       C) 425        D) 2496     E) 2504
            kaçtır?

            A) 12        B) 16            C) 24           D) 40          E) 96





                                                               12.  Aşağıda verilen sayı doğrusunun 1 ile 2 arası 8 eş parçaya
                                                                   bölünüp bu parçalamada 1 sayısına en yakın olan nokta A
                                                                   olarak işaretleniyor.



                                                                   Buna göre A noktasına denk gelen kesir aşağıdakilerden
                                                                   hangisidir?
        9.   ab iki basamaklı bir doğal sayı olmak üzere,


            şeklinde tanımlanıyor.


            A) 6         B) 8             C) 16           D) 24          E) 48



                                                               13.  Merve Öğretmen, sınıfındaki öğrencilerinin gelişimlerini takip
                                                                   etmek için öğrencilerinin her ay boy uzunluklarını ölçmekte-
                                                                   dir. Merve Öğretmen Çınar’ın boyunu eylül ayında (ba) cm ve
                                                                   haziran ayında (ab) cm olarak ölçüyor.

                                                                   ab ve ba iki basamaklı sayılar ve bu sayıların arasında 8
                                                                   tane tam sayı olduğuna göre ab – (a + b) değeri en çok
                                                                   kaçtır?

                                                                   A) 81                B) 72            C) 54             D) 45             E) 27
        10.  x ve y tam sayılarının toplamı çift bir sayıdır.

            Buna göre,
             I.  3x + 2y
             II.  (x + y) 3

               x
            III.  x  + y y
                                                               14.  a ile b birer pozitif tam sayı ve x bir bilinmeyen olmak üzere
            ifadelerinden hangileri her zaman çift bir sayıya eşittir?  a = 11 – x  ve  b = x + 7  eşitlikleri veriliyor.
            A) Yalnız I             B) Yalnız II                        C) I ve II      Buna göre a ∙ b değeri en çok kaçtır?

                    D) II ve III        E) I, II ve III
                                                                   A) 46           B) 45            C) 65            D) 80             E) 81


         24
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31