Page 31 - 3 Adım TYT Matematik
P. 31

MATEMATİK                                   TYT        1.

                                           Temel Kavramlar, Sayı Basamakları,                             ADIM
                                                     Sayı Kümeleri -2







        1.   x ,y, z birer tam sayı ve                         4.   Bir giyim mağazası satışlarında kampanya yapmıştır. Bir ta-
            (3x + y) ∙ (2x – 3z)                                   kım elbise alındığında takım elbise fiyatının birler basamağı
            ifadesi tek sayıdır.                                   atılarak kalan rakamların oluşturduğu sayı bir gömlek fiyatını
            Buna göre                                              belirlemektedir. Aynı zamanda oluşan yeni gömlek fiyatının
                                                                   birler  basamağı  atılarak  oluşan  yeni  sayı  da  kemer  fiyatını
             I.  x tek sayıdır.                                    belirlemektedir. Örneğin; "Bir takım elbiseyi 925 TL ye alan
             II.  z tek sayıdır.                                   müşteriye; bir gömlek 92 TL ye, bir kemer de 9 TL ye satıl-
                                                                   maktadır."
            III.  y çift sayıdır.

            ifadelerinden hangileri kesinlikle doğrudur?           Bu mağazadan bir takım elbise, bir gömlek ve bir kemer
                                                                   alan  bir  müşteri  bu  kampanyadan  faydalanarak  toplam
            A) Yalnız I          B) Yalnız II               C) Yalnız III  832 TL ödediğine göre bir gömlek fiyatı, bir kemer fiya-
                    D) II ve III        E) I, II ve III            tından kaç TL fazladır?
                                                                   A) 66             B) 68             C) 70              D) 72              E) 74











        2.  " (n)" sembolü ile n! sayısının asal çarpanlarının sayısı gös-
            terilmektedir.
                                                               5.   m, n, p birer tam sayıdır.
            Örnek:   (5) ifadesi, 5! sayısının 3 asal çarpanı olduğu için
              (5) = 3 tür.                                         m ∙ n = 18 ve n ∙ p = 45 olduğuna göre

              ( (n)) = 2 olduğuna göre n nin en büyük değeri kaçtır?     I.  m + n + p en çok 64 tür.
            A) 3          B) 4             C) 6             D) 10       E) 11     II.  m + n + p en az 16 dır.
                                                                   III.  m ∙ n ∙ p en az 90 dır.
                                                                   ifadelerinden hangileri doğrudur?

                                                                   A) Yalnız I          B) Yalnız II            C) Yalnız III
                                                                           D) II ve III        E) I, II ve III







        3.   İki farklı videonun süreleri
                            –1
                         1
             I.  video: (2  + 3  + 5 ) dakika
                     1
                     2
             II.  video: (2  + x  + y ) dakika
                         1
                            1
            biçiminde verilmiştir.
                                                               6.   Rakamları birbirinden farklı 7AB3 sayısının rakamlarının yer
                                              –1
            Bu iki videonun toplam süresi (3  + 2  + 3 $10 ) dakikadır.  değiştirilmesiyle oluşan en küçük sayı, B3A7 dört basamaklı
                                        –1
                                    2
                                                                   sayısı olmaktadır.
            x ve y gerçek sayı olduğuna göre x + y değeri aşağıdaki-
            lerden hangisine eşittir?                              Buna göre A ile B rakamlarının toplamı aşağıdakilerden
                                                                   hangisi olamaz?
                   –1
               –1
            A) 2  + 3           B) 2  + 10          C) 3  + 5
                                –1
                                                     –1
                                                 –1
                                     –1
                       –1
                    D) 3  + 10          E) 5  + 6 –1               A) 5       B) 6          C) 7            D) 8               E) 9
                                           –1
                            –1
                                                                                                              29
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36