Page 36 - 3 Adım TYT Matematik
P. 36
MATEMATİK 3. ADIM
2019 TYT 2020 TYT
6. Ayça; 56’dan başlayarak ileriye doğru altışar altışar sayıp iki 9. Furkan, beşer yıl arayla boyunu duvarın hizasında ölçüyor
basamaklı bir AB doğal sayısına ulaştıktan sonra, ulaştığı bu ve duvara şekildeki gibi işaretleyip santimetre cinsinden üç
sayıdan geriye doğru beşer beşer sayarak 15 sayısına ulaşıyor. basamaklı doğal sayılar olarak yazıyor.
Buna göre, A + B toplamı kaçtır?
A) 6 B) 7 C) 8 D) 9 E) 10
Furkan’ın boyunun ilk beş yıl 36 cm, ikinci beş yıl 40 cm uza-
dığı biliniyor.
A, B ve C sıfırdan farklı rakamlar olduğuna göre, A + B + C
toplamı kaçtır?
A) 15 B) 14 C) 13 D) 11 E) 10
2020 TYT
7.
2021 TYT
Yukarıdaki kutuların içine, –4, –1, 2 ve 8 sayıları her kutu-
10. Bir markette seçtiği ürünleri satın almak için kasaya giden
ya farklı bir sayı gelecek şekilde yerleştirildiğinde oluşan
bir müşterinin tüm ürünlerinin adet ve birim fiyat bilgilerinin
işlemin sonucu aşağıdakilerden hangisi olamaz?
kasiyerin ekranındaki görünümü aşağıdaki gibidir:
A) –10 B) –4 C) –1 D) 2 E) 8
Bu ürünler için kasiyere 10 TL veren bir müşterinin kasi-
yerden alacağı para üstü kaç TL’dir?
A) 0,2 B) 0,4 C) 0,8 D) 1 E) 1,2
2020 TYT
8. Düz bir arazide yer alan bir bina ile bir ağacın yükseklikleri
arasındaki fark 8 metredir. Bir süre sonra, ağacın yüksekliği
iki katına çıkmış ve bu fark 3 metre olmuştur. 2021 TYT
11. Kentlerdeki okul sayılarını artırmak için 11 kentte bir proje
Buna göre, binanın yüksekliği
düzenlenmiştir. Bu 11 kentin her birinin 12 ilçesi projeye dâhil
I. 13 metre edilmiştir. Her bir ilçeye de her katında 7 derslik olan 2 katlı
II. 16 metre 13 okul yapılmıştır.
III. 19 metre Buna göre, bu proje kapsamında yapılan toplam derslik
sayısı kaçtır?
değerlerinden hangileri olabilir?
A) Yalnız I B) Yalnız II C) I ve III A) 13! B) 14! C) 14! D) 15! E) 15!
10! 9! 10! 9! 10!
D) II ve III E) I, II ve III
34