Page 32 - 3 Adım TYT Matematik
P. 32
MATEMATİK 1. ADIM
7. a ve b sıfırdan farklı birer rakam olmak üzere a değeri a tane 10. AB ve CD iki basamaklı doğal sayılardır.
1
a sayısının çarpımını, a değeri a tane a sayısının toplamını
2
göstermektedir. = max(A ∙ B, A + B),
C
= mina , C – Dk
Örneğin; D
3 = 3 ∙ 3 ∙ 3
1
3 = 3 + 3 + 3
2 Buna göre işleminin sonucu kaçtır?
şeklindedir.
A) 4 B) 8 C) 12 D) 16 E) 20
Buna göre a ∙ a = b eşitliğini sağlayan (a, b) sıralı ikilile-
2
1
2
rinin sayısı kaçtır?
A) 1 B) 2 C) 3 D) 4 E) 5
11. a pozitif bir doğal sayı olmak üzere
= 0,a
8. Bir cetvelde, ardışık iki tam sayı arası birer santimetre uzun- biçiminde tanımlanıyor.
luğunda olup her 1 santimetrelik uzunluk kısa çizgiler ile 4
Buna göre
eş parçaya ayrılmıştır. Bu cetvel ile bir çubuk şekildeki gibi
ölçülüyor.
işleminin sonucu kaçtır?
A) – 7 B) – 1 C) – 1 D) 1 E) 1
12 3 12 12 3
Buna göre ölçülen bu çubuğun uzunluğu santimetre cin-
sinden aşağıdakilerden hangisi olabilir?
A) 59 B) 15 C) 23 D) 95 E) 127
8 2 3 12 16
12. Sinem bir alışverişte 1 kilogram pirinç ve 1 kilogram bulgur
alıyor.
Pirincin fiyatı: 8,◌15 TL
9. a, b, c birer pozitif tam sayı olmak üzere aşağıdaki kutuların
Bulgurun fiyatı: 4,8◌◌ TL
içine "+, –, x, '" işlem sembolleri her kutuya farklı bir sembol
gelecek şekilde yerleştirildiğinde tüm eşitlikler sağlanmaktadır. Ürünlerin fiyatlarında ◌ ile gösterilen eksik basamakların
a42 = b değerini bulmak isteyen Sinem, ödediği toplam tutarın TL
b 4c = 3 cinsinden bir tam sayı olduğunu biliyor.
a4c = 20
Buna göre eksik basamaklardaki rakamların toplamı
1446 = c
kaçtır?
Buna göre a + b + c değeri kaçtır?
A) 25 B) 23 C) 20 D) 14 E) 13
A) 40 B) 41 C) 42 D) 43 E) 44
30