Page 18 - Biyoloji - 10 Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 18
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü BİYOLOJİ 10 8
1.ÜNİTE > Hücre Bölünmeleri Kazanım 10.1.1.2. Mitozu açıklar.
Alan Becerileri: Çıkarım Yapma Becerisi
Etkinlik İsmi MİTOZUN AŞAMALARI 15 dk
Amaçları Mitoz sırasında gerçekleşen olayları açıklayabilmek. Bireysel
Yönerge Aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Ökaryotik canlılarda hücre sayısının artmasını sağlayan mitoz hakkında bir grup öğrenci kendi aralarında
tartışmaktadır. Öğrencilerden,
— Yusuf, kromatin ipliklerin kısalıp kalınlaşarak kromozom haline geldiğini, çekirdek zarı ve çe-
kirdekciğin parçalanarak kaybolduğu evrenin interfaz olduğunu söylemiştir.
— Metin, metafaz evresinde kromozomların iki kromatitli halde hücrenin ekvatoryal düzleminde
sıralandığını söylemiştir.
— Ayşe, anafaz evresinde iğ ipliklerinin yardımıyla kromozomların sentromerlerinden ayrılarak
kardeş kromatitlerin farklı kutuplara gitiğini söylemiştir.
— Tuğba, telofaz evresinde hücrede iki tane çekirdek oluştuğunu ve bu çekirdeklerdeki kromozom
sayısının toplamının başlangıçtaki hücrenin kromozom sayısı ile aynı olduğunu söylemiştir.
Hangi öğrencilerin yaptığı açıklama doğrudur? Cevabınızı gerekçesiyle açıklayınız.
2. Aşağıdaki görselde bir hücrenin geçirdiği mitoz bölünme sırasındaki bazı evreler verilmiştir. Bu
evrelerin adını ve hücrelerin içerdiği kromozom sayısını belirtiniz.
a)
b)
c)
ç)
17