Page 40 - Biyoloji - 10 Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 40
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü BİYOLOJİ 10 19
1.ÜNİTE > Hücre Bölünmeleri Kazanım 10.1.2.1. Mayozu açıklar.
Genel Beceriler: Eleştirel Düşünme Becerisi, İletişim Becerisi, Alan Becerileri: Çıkarım Yapma Becerisi
Bilim, Mühendislik ve Matematik Okuryazarlığı Becerileri
Etkinlik İsmi MAYOZUN BİZE ANLATTIKLARI 25 dk
Amaçları Mayozun evrelerini ve kalıtsal çeşitliliğe neden olan olayları açıklayabilmek. Bireysel
1. Yönerge Aşağıdaki metni ve görselleri dikkatlice okuyunuz ve inceleyiniz.
Ayşe öğretmen, biyoloji dersinde sınıfı üç gruba ayırır. Grupların her birinden mayoz ile ilgili bir kavramı
üç cümle ile anlatmalarını ister. Gruplar çalışmaya başlar. Belirleyecekleri özellikler, kavramı tam olarak
açıklayan cümleler olmalıdır. Gruplar, kavramlarla ilgili temel özellikleri belirleyerek tahtaya yazarlar.
1. GRUP 2. GRUP 3. GRUP
1.Mayozun profaz I evresinde 1.Hayvan hücrelerinde bo- 1.Boy uzunlukları ve sentro-
gerçekleşir. ğumlanarak gerçekleşir. mer konumları aynı olan bir
çift kromozomdur.
2.Bu olay sayesinde genetik çe- 2.Bitki hücrelerinde ara lamel 2.Aynı kalıtsal karakterleri
şitlilik sağlanır. şeklinde oluşur. kontrol eden genleri taşır.
3.Homolog kromozomların 3.Mayozda birden fazla, mitoz- 3.Mayoz-I’de birbirinden
kardeş olmayan kromatidleri da bir kez gerçekleşir. ayrılır.
arasındaki parça değişimdir.
Ayşe öğretmen, gruplardan tanımları desteklemek amacıyla tahtaya her bir kavramla ilgili şekil çizme-
lerini ister.
Homolog Homolog Homolog Rekomb nant
kromozomlar kromozomlar kromozomlar Tetrat kromozomlar
Repl kasyon
Sentromer Karde olmayan Karde K yazma
Karde Karde kromat tler kromat tler
kromat tler kromat tler
Görsel 1:............................... Görsel 2:.................................. Görsel 3:................................
39