Page 74 - Biyoloji - 10 Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 74

Ortaöğretim Genel Müdürlüğü                                           BİYOLOJİ 10      36

             2.ÜNİTE > Kalıtımın Genel İlkeleri  Kazanım 10.2.1.1. Kalıtımın genel esaslarını açıklar.
             Genel Beceriler: İletişim Becerisi  Alan Becerileri: Çıkarım Yapma Becerisi

             Etkinlik İsmi                          BİL BAKALIM                                 40 dk
             Amaçları   Oyun kartlarını kullanarak kalıtımın temel kavramlarını açıklayabilmek.  Grup
            Öğretmene Not: Etkinlikten en az bir gün önce bu sayfanın fotokopisini öğrencilere dağıtınız. Öğrencilerin oyu-
                          nun kurallarını öğrenerek ve oyunda kullanılacak kartları hazırlayarak sınıfa gelmelerini sağ-
                          layınız.Oyun kartları hazırlanırken hangi renk kartonun kullanılacağını ve kura torbasını ki-
                          min getireceğini belirleyiniz.



             1. Yönerge  Kalıtımın genel esaslarını kavrayabilmek için arkadaşlarınızla aşağıda kuralları verilen oyunu oynayınız.


                     Bil Bakalım Oyun Kuralları


              1. Öğrencilere görselde ebatları verilen aynı renkteki kartonları kullanarak en az iki tane oyun kartı
                hazırlatınız.

              2. Aynı kelimenin çok kez tekrarlanmasını önlemek için öğrencilerin kartlara yazacakları kelimeleri
                önceden belirleyiniz.

              3. Sınıfı kırmızı ve mavi takım olarak iki gruba ayırınız.
              4. Kırmızı ve mavi takımdaki öğrencileri kendi içerisinde ikişerli gruplara ayırınız.
              5. Kırmızı ve mavi takımdaki ikişerli öğrenci grubu sayısı kadar numara yazarak bir torbaya atınız.

              6. İkişerli gruplara ayırdığınız öğrencilerden birine torbadan bir numara çektiriniz.
              7. Kırmızı ve mavi takımlardan aynı numaraları çeken öğrencileri birbirlerleri ile rakip olarak eşleştiriniz.
              8. Yazı tura atarak oyuna başlayacak olan takımı belirleyiniz.

              9. Anlatıcı öğrenciye iki dakika süre verileceğini, anlatıcı öğrencinin iki kez pas geçme hakkı oldu-
                ğunu, ikiden fazla pas geçme hakkı kullanan ve yasaklı kelimeleri kullanan takımın hanesine –1
                puan yazılacağını, yasaklı kelimelerin anlatılanı tahmin etmeye çalışan öğrenci tarafından kullanıl-
                dığı takdirde anlatıcının da artık bu kelimeyi kullanabileceğini, anlatım esnasında jest, mimik ve
                yansıma sözcüklerin kullanılamayacağını, bilinen her doğru kavram için +1 puan kazanılacağını
                hatırlatınız.
             10. Öğrencilere hazırlattığınız, üzerinde kalıtımla ilgili kavramların olduğu oyun kartlarını karıştırı-
                nız ve oyuna başlayınız.
             11. İkişerli gruplara ayırdığınız öğrencilerden birine bir kart çektiriniz. Bu öğrencinin yasaklı kelime-
                leri kullanmadan elindeki kartta yazan kavramı anlatmasını, diğerinin ise bu kavramı tahmin et-
                mesini sağlayınız. Anlatıcının yasaklı kelimeleri kullanıp kullanmadığını kontrol etmesi için rakip
                takımdan bir öğrenciyi görevlendiriniz.

             12. Oyunun sonunda artı ve eksi puanları toplayarak oyunu ikişerli gruplardan hangisinin kazandığını
                belirleyiniz ve bu grupların takımlarına +1 puan yazınız.

             13. İkişerli gruplara ayırdığınız öğrencilerin hepsi yarıştıktan sonra bütün puanları toplayarak oyunu
                kazanan takımı belirleyiniz.

             14. Oyunda eşitlik olması durumunda her takımın en iyi yarışan gruplarını tespit ediniz. Bu gruplar
                arasında oyunu son bir kez daha oynatarak kazanan takımı belirleyiniz.






                                                                                                    73
   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79