Page 486 - Türk Dili ve Edebiyatı - 10 | Beceri Temelli
P. 486

235       TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI 10                          Ortaöğretim Genel Müdürlüğü




           Faruk: Senin neyin var Kemal?
           Kemal: Ben İzmir’i kaybettim zeybek, İzmir’i. Bütün analara, bütün babalara bedel.
           Faruk: İzmir hepimizin kaybı Kemal, ortak kaybımız ve ortak ülkümüz!

           Kemal: O halde İzmir’i düşün kardeşim, bu ortak ülkü sana kendi derdini unuttursun, hatta kendini
           de unuttursun, şimdi Yunan dipçiği ile yaralı yatan ve bizi bekleyen İzmir’i düşün.

           Faruk: Belki de haklısın Kemal, afedersin, vatan elden gitmiş, ben oturmuş anama yanıyorum!
           Kemal: Yanacaksın tabii teğmenim, yanacaksın. Az bir şey mi? Fakat işte ortak kaybımızı hatırlarsan,
           yüreğini kin sararsa, dediğim gibi, kendini bile unutursun.
           Faruk: Haklısın.

           Kemal: Sana veda etmeğe gelmiştim, süvari kolordusu emrine verildim, şimdi hareket edeceğim…
           Tanrı’nın izni ile gayri at üstünde gireceğim İzmir’e, at üstünde.

           Faruk: İnşallah zeybek, inşallah ama gidişine üzüldüm doğrusu.
           Kemal: İzmir’de buluşalım Teğmen, ha, ne dersin? İzmir’de!
           GEÇİŞ MÜZİĞİ…

           Faruk: Dağ dağa kavuşmaz, insan insana kavuşurmuş, seninle İzmir’de buluşacaktık, erken geldim.
           Kemal: Çok sevindim seni gördüğüme teğmenim, çok. Hoş ben de bugün döndüm buraya.
           Faruk: N’oldu, neredeydin?

           Kemal: Bir şey değil, Türbetepe taarruzunda yaralandım, Konya’da hastanedeydim. Orada duydum,
           düşman cephesinin yarıldığını, artık yatamadım, geldim.

           Faruk: Konya’dan buraya! Nasıl?
           (…)
                                                                        Emine Işınsu, Adsız Kahramanlar


          1.  Eser, radyo tiyatrosundan uyarlandığı için metinde mekân-dekor ile ilgili detaylar verilmemiştir.
             Oyunun geçtiği zamanı da göz önünde bulundurarak uygun bir mekân (dekor) tasarlayınız.








          2.  Metnin başında yer alan asker-ihtiyar konuşması nerede, nasıl bir mekânda yapılmış olabilir?









          3.  Metinde erkek konuşmacının zaman olarak oyunun sonunda verilmesi gereken bir bilgiyi başta ve-
             rip Kemal’in kaybını ima eden sözler söylemesi, kurgu anlamında size neler düşündürüyor?








          484
                                                                                Hazırlayan: Halil Kürşat SEZGİNER
   481   482   483   484   485   486   487   488   489   490   491