Page 12 - FELSEFE 11 BECERİ TEMELLİ ETKİNLİK KİTABI
P. 12
3 FELSEFE 11 Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
2. Yönerge MÖ 6. yüzyıl-MS 2. yüzyıl felsefesinin karakteristik özelliklerini içeren bir bulmaca hazırlanacaktır.
1. Sınıfta 5 gruba ayrılınız. Bu aşamada "Yönerge 1"de çözdüğünüz bulma-
canın mantığından faydalanınız. Aşağıdaki aşamaları sırasıyla grubu-
nuz ile eş güdümlü olarak gerçekleştiriniz.
2. MÖ 6. yüzyıl-MS 2. yüzyıl felsefesinin karakteristik özelliklerini hatırla-
mak için notlarınızı ve ders kitabınızı inceleyiniz.
3. Dönemin filozof isimleri, eserleri, görüşleri, akımları, yöntemleri (öğ-
reti) ve sorunlarını işaret eden en az ikişer tane olmak kaydıyla toplam
yirmi soru-cevap hazırlayınız.
4. Soruları yazarken şunlara dikkat ediniz:
• Filozof isimlerini ilgili filozofun görüşlerinden hareketle oluşturunuz.
• Eser isimlerini eserin içinde yer alan görüşlerden hareketle oluşturu-
nuz. Görsel 1.15: Grup Çalışması
• Görüş, akım ve yöntem (öğreti) isimlerini onların tanım veya işlevlerinden hareketle oluşturunuz.
• Dönem sorunlarını, onların sorun olma nedenlerinden hareketle oluşturunuz.
5. Bulmacanızın soru ve cevaplarını bir olarak düşünüp onları kolay, orta ve zor olarak sınıflayınız. İki tane kolay,
beş tane orta ve üç tane zor olarak seçip bulmacanızı oluşturunuz.
6. Bulmacaların ifadelerini kontrol ederek gerekli düzeltmeleri yapınız.
7. Aşağıdaki “Grup Çalışması Bireysel Değerlendirme Ölçeğini” doldurunuz. Sonuçlarını öğretmeninizle payla-
şınız. Onun görüş ve önerilerini dikkate alınız.
Grup Çalışması Bireysel Değerlendirme Ölçütleri Evet Hayır
Grubun amaçlarını ve iş bölümünü arkadaşlarımla belirledik.
Üzerime düşen görev ve sorumlulukları yerine getirdim.
Karar alma süreçlerine katıldım.
Hazırladığım soruları ve yararlı olacak bilgileri grup ile paylaştım.
Arkadaşlarımın güçlük çektiği durumlarda onlara yardım ettim.
3. Yönerge Bulmacanızı sınıfa getiriniz ve diğer grupların çözmesini sağlayınız. Siz de onların bulmacalarını
çözünüz.
4. Yönerge Aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Bulmacada dönemin filozof isimlerinden, eserlerinden, görüşlerinden, akımlarından, yöntemlerin-
den (öğreti) ve sorunlarından hangisi en çok yer almıştır? Bu, doğru biçimde ifade edilebilmiş midir?
Değerlendiriniz.
2. Sizce sorulmamış bir içerik kalmış mıdır? Bu nedir ve nasıl sorulması gerekir?
10
Hazırlayan: Güzin ÇEKEN