Page 64 - FELSEFE 11 BECERİ TEMELLİ ETKİNLİK KİTABI
P. 64
27 FELSEFE 11 Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
2. Yönerge Aşağıdaki aşamaları sıra-
sıyla takip ediniz. Sınıf yazı
tahtasını veya temin ettiği-
niz panoyu yandaki şekilde
gösterildiği gibi kullanabi-
lirsiniz.
» Bir panoya ya da yazı tahtasına
“Skolastik Düşünce Köşesi” ve Sk o l a s t ik Modern
“Modern Düşünce Köşesi” oluş- Düşünce Düşünce
turup köşelere bu düşünceleri Köşesi Köşesi
temsil eden filozofların isimle-
rini yazınız.
Augustinus Descartes
» Her öğrenciye önceden hazır- ...... .....
ladığınız küçük boş kağıtlardan ...... .....
ikişer tane dağıtıp bu kağıtlara
skolastik ve modern düşünce-
ye ait birer özelliği yazmalarını Felsefenin konusu Felsefenin konusu
insan, doğa ve
dindir.
sağlayınız. evrendir.
» Öğrencilerden yazdıkları kâğıt-
ları içindekilerin görünmeyece-
ği şekilde katlamalarını ve ma-
sadaki fanusun içine atmalarını
isteyiniz.
» Öğrencilerden sırayla fanustan
kâğıt çekmelerini, çektikleri
kâğıttaki özelliğin hangi düşün-
ceye ait olduğunu seçtikleri bir
arkadaşlarına “Bil Bakalım!” ya
da “Skolastik mi modern mi?”
diyerek sormalarını isteyiniz.
Doğru cevaplı kâğıtları panoda-
ki uygun köşeye yerleştirmele-
rini sağlayınız. Tüm öğrenciler
fanustan kâğıt çekene kadar bu
süreci tekrarlayınız.
» Aşağıdaki soruyu öğrencilere
yönelterek onlardan görüşlerini
yazılı olarak isteyiniz.
1. Skolastik ile modern düşün-
cenin bilim, felsefe, din ve
hukuka yaklaşımları arasın-
daki farklar nelerdir? Değer-
lendiriniz.
Şekil 3.3: 15. yüzyıl-17. yüzyıl felsefesinin karakteristik özellikleri örnek tahtası
62
Hazırlayan: Güzin ÇEKEN