Page 64 - FELSEFE 11 BECERİ TEMELLİ ETKİNLİK KİTABI
P. 64

27       FELSEFE 11                                        Ortaöğretim Genel Müdürlüğü



          2. Yönerge Aşağıdaki aşamaları sıra-
                  sıyla takip ediniz. Sınıf yazı
                  tahtasını veya temin ettiği-
                  niz panoyu yandaki şekilde
                  gösterildiği gibi kullanabi-
                  lirsiniz.
          » Bir panoya ya da yazı tahtasına
            “Skolastik Düşünce Köşesi” ve   Sk o l a s t ik                     Modern
            “Modern Düşünce Köşesi” oluş-        Düşünce                        Düşünce
            turup  köşelere bu  düşünceleri        Köşesi                        Köşesi
            temsil eden filozofların  isimle-
            rini yazınız.
                                                 Augustinus                      Descartes
          » Her öğrenciye önceden hazır-              ......                         .....
            ladığınız küçük boş kağıtlardan           ......                         .....
            ikişer tane dağıtıp bu kağıtlara
            skolastik ve modern düşünce-
            ye ait birer özelliği yazmalarını   Felsefenin konusu       Felsefenin konusu
                                                                         insan, doğa ve
                                                dindir.
            sağlayınız.                                                   evrendir.
          » Öğrencilerden yazdıkları kâğıt-
             ları içindekilerin görünmeyece-
             ği şekilde katlamalarını ve ma-
             sadaki fanusun içine atmalarını
             isteyiniz.


          » Öğrencilerden sırayla fanustan
             kâğıt çekmelerini, çektikleri
             kâğıttaki özelliğin hangi düşün-
             ceye ait olduğunu seçtikleri bir
             arkadaşlarına “Bil Bakalım!” ya
             da “Skolastik mi modern mi?”
             diyerek sormalarını isteyiniz.
             Doğru cevaplı kâğıtları panoda-
             ki uygun köşeye yerleştirmele-
             rini sağlayınız. Tüm öğrenciler
             fanustan kâğıt çekene kadar bu
             süreci tekrarlayınız.

          »  Aşağıdaki  soruyu  öğrencilere
            yönelterek onlardan görüşlerini
            yazılı olarak isteyiniz.

            1.  Skolastik ile modern düşün-
               cenin bilim, felsefe, din ve
               hukuka yaklaşımları arasın-
               daki farklar nelerdir? Değer-
               lendiriniz.

                                              Şekil 3.3: 15. yüzyıl-17. yüzyıl felsefesinin karakteristik özellikleri örnek tahtası



          62
                                                      Hazırlayan:  Güzin ÇEKEN
   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69