Page 69 - KİMYA-11
P. 69
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü KİMYA 11 32
3.ÜNİTE > Sıvı Çözeltiler ve Çözünürlük Kazanım: 11.3.2.2. Farklı derişimlerde çözeltiler hazırlar.
Alan Becerileri: Çıkarım Yapma Becerisi Genel Beceriler: Eleştirel Düşünme Becerisi, Problem Çözme Becerisi
Etkinlik İsmi HEPSİ AYNI MI? 20 dk.
Amacı Farklı derişim birimleriyle hesaplamalar yaparak, derişim birimleri arasındaki farkları gösterebilme Bireysel
Yönerge Derişim birimleriyle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.
Derişim birimleri arasındaki farkları anlamak isteyen bir öğrenci, toz halinde bulunan 180 gram gliko-
zun (C 6 H 12 O 6 ) suda çözünmesiyle oluşacak çözeltiler için gerekli su miktarlarını hesaplamak istiyor.
I. Kütlece % 1 ’lik şekerli su çözeltisi
II. Şekerin mol kesri 1/100 olan şekerli su çözeltisi
III. Şeker molaritesi 0,01 M olan şekerli su çözeltisi
IV. Şeker derişimi 0,01 ppm olan şekerli su çözeltisi
V. Molal derişimi 0,01 m olan şekerli su çözeltisi
1. Her bir çözelti için kaç gram su kullanmalıdır? Hesaplayınız. (1 litre su = 1 kg su)
(C 6 H 12 O 6 : 180 g/mol, H 2 O: 18 g/mol)
2. Oluşan çözeltileri derişikten seyreltiğe doğru sıralayınız.
3. III. çözeltide çözeltinin özkütlesi de soruda verilirse, çözelti ile ilgili neler hesaplanabilir? Açıklayınız.
4. Bir yüzme havuzundaki suyun klor derişimini hesaplamak için, hangi derişim birimini kullanmak
uygun olur? Açıklayınız.
69
Hazırlayan: Serap YOLDAŞ