Page 69 - KİMYA-11
P. 69

Ortaöğretim Genel Müdürlüğü                                           KİMYA 11        32

             3.ÜNİTE > Sıvı Çözeltiler ve Çözünürlük  Kazanım: 11.3.2.2. Farklı derişimlerde çözeltiler hazırlar.
             Alan Becerileri: Çıkarım Yapma Becerisi     Genel Beceriler: Eleştirel Düşünme Becerisi, Problem Çözme Becerisi

             Etkinlik İsmi                         HEPSİ AYNI MI?                                20 dk.
             Amacı      Farklı derişim birimleriyle hesaplamalar yaparak, derişim birimleri arasındaki farkları gösterebilme  Bireysel


             Yönerge                 Derişim birimleriyle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.
            Derişim birimleri arasındaki farkları anlamak isteyen bir öğrenci, toz halinde bulunan 180 gram gliko-
            zun (C 6 H 12 O 6 ) suda çözünmesiyle oluşacak çözeltiler için gerekli su miktarlarını hesaplamak istiyor.
                  I. Kütlece % 1 ’lik şekerli su çözeltisi
                 II. Şekerin mol kesri 1/100 olan şekerli su çözeltisi
                III. Şeker molaritesi 0,01 M olan şekerli su çözeltisi
                IV. Şeker derişimi 0,01 ppm olan şekerli su çözeltisi
                 V. Molal derişimi 0,01 m olan şekerli su çözeltisi

             1.  Her bir çözelti için kaç gram su kullanmalıdır? Hesaplayınız. (1 litre su = 1 kg su)
                  (C 6 H 12 O 6 : 180 g/mol, H 2 O: 18 g/mol)










             2.  Oluşan çözeltileri derişikten seyreltiğe doğru sıralayınız.










             3.  III. çözeltide çözeltinin özkütlesi de soruda verilirse, çözelti ile ilgili neler hesaplanabilir? Açıklayınız.











             4.  Bir yüzme havuzundaki suyun klor derişimini hesaplamak için, hangi derişim birimini kullanmak
                uygun olur? Açıklayınız.


















                                                                                                    69
            Hazırlayan: Serap YOLDAŞ
   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74