Page 75 - KİMYA-11
P. 75
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü KİMYA 11 35
3.ÜNİTE > Sıvı Çözeltiler ve Çözünürlük Kazanım: 11.3.4.1. Çözeltileri çözünürlük kavramı temelinde sınıflandırır.
Alan Becerileri: Sınıflandırma Yapma Becerisi Genel Beceriler: Karar Verme Becerisi, Eleştirel Düşünme Becerisi
Etkinlik İsmi ÇÖZELTİMİZİ DOYURMAYA NE DERSİNİZ? 30 dk
Amacı Çözeltileri çözünürlüklerine göre sınıflandırabilme Bireysel
1. Yönerge Aşağıda verilen metin ve görselden yararlanarak soruları cevaplayınız.
Bir gazoz firması frambuazlı gazoz üretmektedir. Üretilen ve satışı yapılan gazoz şişesinde 300 mL su
ve 33 gram şeker bulunmaktadır. Gazoz bu hâliyle doygun bir çözelti oluşturmuştur. Bu gazoz firması
meyveli yeni gazozlar da denemektedir. Yeni tat denemelerinde 250 mL, 330 mL, 1 litre ve 2 litre su ile
sırasıyla 23 g, 38,5 g, 100 g ve 220 g gibi farklı miktarlarda şeker kullanılarak uygun ebatlarda şişelerle
yeni ürünler ve tatlar oluşturulmaya çalışılmaktadır.
1. Üretilen ve satışı yapılan gazozdaki şekerin çözünürlüğünü hesaplayınız. (d : 1g/mL)
su
2. Yeni tat elde etmek için kullanılan su ve şeker miktarlarını göz önünde bulundurarak çözeltileri
sınıflandırınız. (Sıcaklık sabit)
3. Metinde verilenlere göre 330 gram su ile hazırlanan şeker çözeltisinde çökme olmaması ve çözelti-
nin doygun olması için ne yapılmalıdır? (Sıcaklık sabit)
75