Page 17 - Türk Dili ve Edebiyatı 12 Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 17

6         TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI 12                          Ortaöğretim Genel Müdürlüğü




            kısacası sözlüğün her türünde yayımlanan esere ad olmuştur. Yazılan, yayımlanan her sözlük bir
            yandan dilimizin söz varlığının gelişmesine katkıda bulunduğu gibi diğer yandan da sözlükçülüğü-
            müzün gelişmesini sağlamıştır.

            Türk sözlükçülüğünün ulaştığı bu noktayı gözler önüne sermek üzere bu sergiyi düzenlemiş bulu-
            nuyoruz.
            (…)

            Çalışmanın yalnızca sergiyle sınırlı kalmaması, kalıcı bir esere dönüşmesi, sergiyi gezenlerin Türk
            sözlükçülüğü konusunda bilgilendirilmesi amacıyla da bu kılavuz kitap hazırlanmıştır.

            (…)
                                            Prof. Dr. Şükrü Halûk Akalın, Geçmişten Geleceğe Türk Sözlükçülüğü




          1.  Okuduğunuz metin, 3. Türk Dili ve Edebiyatı Kurultayı kapsamında düzenlenen “Geçmişten Bu-
              güne Türk Sözlükçülüğünden Bir Kesit” adlı sergi için hazırlanan bir kitaptan alınmıştır. Buna göre


              a) Metnin konusu ve yazılma amacı nedir?







              b) Metnin hedef kitlesi kimlerdir?







              c) Siz de bu sergiye katılmak ister miydiniz? Neden?







          2.  Metinden öğrenildiğine göre Osmanlıcadan Türkçeye Cep Kılavuzu’nda "lügat" için "sözlük" kar-
              şılığı verilirken "kamus" karşılığı yine "kamus" olarak verilmiştir. Kamus sözcüğünde değişikliğe
              gidilmemesinin sebebi sizce ne olabilir? Kısaca açıklayınız.























                Karekod
          16     Alanı
                                                                                   Hazırlayan: Hikmet GÜNDÜZ
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22