Page 67 - Fizik 9 Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 67
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü FİZİK 9 36
2.ÜNİTE > Madde ve Özellikleri Kazanım : 9.2.1.2.Günlük hayatta saf maddelerin ve karışımların özkütlelerinden faydalanılan durumlara örnekler verir.
Genel Beceriler: Problem Çözme Becerisi Alan Becerileri: Mühendislik ve Tasarım Becerisi
ÖĞRETMEN
Etkinlik İsmi SIFIR ATIK 40 dk.
Amacı Atıklar ile ilgili bir sorunun giderilmesinde saf maddelerin ve karışımların özkütlelerinden faydalanabilme. Grup
Öğretmene Not: Etkinlik ders esnasında yaptırılmalıdır. Etkinlik sürecinde oluşturulacak gruplara Form 1 ve Form 2 ’den
birer adet verilecek şekilde gerekli hazırlıklar yapılmalıdır.
1. Yönerge Öğrencilere atıkların ayrıştırılması ya da geri dönüştürülmesi ile ilgili özgün ve uygulanabilir yön-
tem belirlemeye yönelik çalışma yapılacağını söyleyiniz. Atıkların ayrıştırılması ya da geri dönüş-
türülmesi için saf maddelerin ve karışımların özkütlelerinden faydalanabileceğini belirtiniz.
2. Yönerge Öğrencileri gruplara ayırınız. Grupların bir bölümünü saf maddeler, diğerlerine de karışımlarla
ilgili çalışma yapmaları için görevlendiriniz. Öğrencilere grup çalışma sonuçlarını açıklamak üzere
kendi gruplarından bir kişiyi grup sözcüsü olarak seçmelerini söyleyiniz. Gruplara seçim yapmaları
için 2 dk. süre veriniz.
3. Yönerge Akıllı tahtada https://sifiratik.gov.tr/ adresini açınız. Açtığınız web adresinde bulunan “Sıfır atık”
sekmesindeki atık türlerini tanıtınız.
4. Yönerge https://sifiratik.gov.tr/kutuphane/videolar adresini açınız. Öğrencilerin açtığınız web adresinde
bulunan “Sıfır Atık Aselsan” videosunu izlemelerini sağlayınız.
5. Yönerge Gruplara Form 1’i dağıtınız ve doldurmaları için 10 dk. süre veriniz. Grup çalışmalarının birbirin-
den farklı olmasına dikkat ediniz.
Form 1
Atık türü:
Ayrıştırma/Geri dönüşüm yöntemi:
67
Hazırlayan: Atilla ÇİFCİ