Page 231 - Kimya 9 Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 231
113 KİMYA 9 Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
2. Yönerge Su tasarrufuyla ilgili yukarıdaki sorgulamalara ilave olarak siz olsaydınız şapkaların düşünme tek-
niklerini dikkate alarak hangi soru ve sorunlara cevap arardınız? Tabloyu altı şapka düşünme tekni-
ğiyle yeniden oluşturunuz?
Altı Şapka Eğitim Tekniğiyle Su Tasarrufu ve Su Kaynaklarının Korunması
Şapkanın
Renk Sorgulama
Sorgulama Şekli
Elimizde ne var?
Beyaz Şapka Var olan bilgiler
(Tarafsız)
nelerdir?
Kırmızı Şapka Sana ne
(Duygusal) hissettirdi?
Siyah Şapka En kötü ihtimalle
(Olumsuz) ne olabilir?
Bunun fayda-
Sarı Şapka sı nedir? Bu
(Olumlu) durumun olumlu
yönleri nelerdir?
Daha başka ne
olabilir? Bu sorun
Yeşil Şapka
(Yaratıcı-yenilikçi) değişik yollarla
nasıl çözümlene-
bilir?
Hangi karara
Mavi Şapka
(Değerlendirme) vardınız? Ne dü-
şünüyorsunuz?
230