Page 16 - Matematik 9. Sınıf | Modelleme Etkinlik Kitabı
P. 16
9 9 MA Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
MATEMATİKTEMATİK
BAHÇELİ EV
Yapılan araştırmalar, pandemi sürecinde vatandaşların konut talebinin yeniden şekillendiğini ortaya
koydu. Evden çalışan çoğu insan, pandemi sürecinde şehre ve iş merkezlerine uzak, müstakil ev arayışı-
na girdi. Salgın dönemi ile birlikte çok katlı apartmanlara gösterilen ilginin yerini müstakil evler almaya
başladı. Arama motorlarında bahçeli ev arayışları ise yüzde 252 artış gösterdi. Gayrimenkul uzmanları
özellikle salgın döneminden sonra yeşil alan içinde bulunan çiftlik tipi evlere, yazlıklara, bahçeli evlere
ve arsalara yönelik oluşan talep yoğunluğunda daha da artış yaşanacağını belirtiyor.
Apartman dairesinde oturan Birol Bey, pandemi sürecinde evden çalışmıştır. Çocukları ile evde daha çok
vakit geçirme imkanı bulsa da çocuklar dışarı çıkıp oyun oynayamadıkları için endişe duymuş ve bir arsa
satın almıştır. Bu arsaya iki katlı bir ev yaptıran Birol Bey, evin zemin katından birinci katına şekildeki
gibi bir merdiven yaptırmayı düşünmektedir.
1. Kat
Sahanlık
Basamak genişliği
30 O Basamak yüksekliği
Zemin Kat
Zemin kattan sahanlığa kadar olan dik uzaklık 126 cm, sahanlıktan birinci kata kadar olan dik uzaklık
162 cm dir. Merdiven 30 derece eğimle yapılacaktır. Her bir basamağın genişliği aynı olup basamak ge-
nişliğinin 28 cm ile 35 cm arasında yapılması planlanmaktadır.
a) Zemin kattan 1. kata kaç basamaklı merdiven yapılması gerektiği ile ilgili bir modelleme yapınız.
b) Art arda gelen iki basamak arasındaki dik uzaklık (basamak yükseklikleri) da aynı olsaydı
a seçeneğindeki merdivenin toplam basamak sayısı değişir miydi? Açıklayınız.
14