Page 167 - Matematik 9 Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 167

138        MATEMATİK 9                                       Ortaöğretim Genel Müdürlüğü


          Üçgenlerde Eşlik ve Benzerlik  Kazanım: 9.4.2.1. İki üçgenin eş olması için gerekli olan asgari koşulları değerlendirir.
          Alan Becerileri: Akıl yürütme, verileri toplama, işleme, yorumlama ve sonuç çıkarma  Genel Beceriler: Karar verme, eleştirel düşünme
          Etkinlik İsmi                    EŞ ÜÇGENLER OLUŞTURMA                             20 dk.
          Amacı      Noktaları doğru parçaları ile birleştirerek eş üçgenler oluşturabilme.  Bireysel


                                                  K                     M

                                    Z
                                                   C          D



                                                        N


                                    P     B
                                                                      E


                                                        R             F
                                    A


                                                  G     T       S

                                    Y


                                                       H

          Öğretmen, üzerinde 4 doğru parçası ve 9 nokta bulunan yukarıdaki kareli kâğıdı sınıftaki öğrencilere verir. Öğ-
          rencilerden kareli kâğıt üzerinde verilen noktaları ve doğru parçalarını kullanarak üçgenler oluşturmalarını  ve
          oluşturdukları üçgenlerin eş olma durumları ile ilgili birer cümle söylemelerini ister. Öğrencilerin söyledikleri
          cümleler aşağıdaki gibidir:
                                                  &
                                                                                       &
            •  Ali: “K noktasının  CD@ ile oluşturduğu  KCD  ile R noktasının  EF@ ile oluşturduğu  ERF  eş üçgen-
                               6
                                                                     6
               lerdir.”
            •  Emir: “Verilen noktalar doğru parçaları ile birleştirildiğinde en fazla üç birbirine eş üçgen oluşturulabi-
               lir.”
                               &
                       &
            •  Deniz: “ CDM  ile  BAY  eş üçgenlerdir.”
            •  Canan: “N ve S noktaları ile verilen doğru parçaları kullanılarak eş üçgenler oluşturulabilir.”
                                &
                        &
            •  Cüneyt: “ YGH  ile  RBA  eş üçgenlerdir.”
            •  Suna: “Verilen noktalar doğru parçaları ile birleştirildiğinde en fazla dört birbirine eş üçgen oluşturula-
               bilir.”
          Yukarıdaki şekle ve verilen bilgilere göre aşağıda yer alan tabloda öğrencilerin ifadelerinden doğru olanlarına
          D, yanlış olanlarına Y yazınız.
               Öğrenci İsmi    D/Y
              Ali
              Emir
              Deniz
              Canan
              Cüneyt
              Suna




          166
                                                                                  Hazırlayan: Mehmet KAYACIER
   162   163   164   165   166   167   168   169   170   171   172