Page 167 - Matematik 9 Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 167
138 MATEMATİK 9 Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
Üçgenlerde Eşlik ve Benzerlik Kazanım: 9.4.2.1. İki üçgenin eş olması için gerekli olan asgari koşulları değerlendirir.
Alan Becerileri: Akıl yürütme, verileri toplama, işleme, yorumlama ve sonuç çıkarma Genel Beceriler: Karar verme, eleştirel düşünme
Etkinlik İsmi EŞ ÜÇGENLER OLUŞTURMA 20 dk.
Amacı Noktaları doğru parçaları ile birleştirerek eş üçgenler oluşturabilme. Bireysel
K M
Z
C D
N
P B
E
R F
A
G T S
Y
H
Öğretmen, üzerinde 4 doğru parçası ve 9 nokta bulunan yukarıdaki kareli kâğıdı sınıftaki öğrencilere verir. Öğ-
rencilerden kareli kâğıt üzerinde verilen noktaları ve doğru parçalarını kullanarak üçgenler oluşturmalarını ve
oluşturdukları üçgenlerin eş olma durumları ile ilgili birer cümle söylemelerini ister. Öğrencilerin söyledikleri
cümleler aşağıdaki gibidir:
&
&
• Ali: “K noktasının CD@ ile oluşturduğu KCD ile R noktasının EF@ ile oluşturduğu ERF eş üçgen-
6
6
lerdir.”
• Emir: “Verilen noktalar doğru parçaları ile birleştirildiğinde en fazla üç birbirine eş üçgen oluşturulabi-
lir.”
&
&
• Deniz: “ CDM ile BAY eş üçgenlerdir.”
• Canan: “N ve S noktaları ile verilen doğru parçaları kullanılarak eş üçgenler oluşturulabilir.”
&
&
• Cüneyt: “ YGH ile RBA eş üçgenlerdir.”
• Suna: “Verilen noktalar doğru parçaları ile birleştirildiğinde en fazla dört birbirine eş üçgen oluşturula-
bilir.”
Yukarıdaki şekle ve verilen bilgilere göre aşağıda yer alan tabloda öğrencilerin ifadelerinden doğru olanlarına
D, yanlış olanlarına Y yazınız.
Öğrenci İsmi D/Y
Ali
Emir
Deniz
Canan
Cüneyt
Suna
166
Hazırlayan: Mehmet KAYACIER