Page 169 - Matematik 9 Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 169
140 MATEMATİK 9 Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
Üçgenlerde Eşlik ve Benzerlik Kazanım: 9.4.2.1. İki üçgenin eş olması için gerekli olan asgari koşulları değerlendirir.
Alan Becerileri: Akıl yürütme, verileri toplama, işleme, yorumlama ve sonuç çıkarma Genel Beceriler: Karar verme, eleştirel düşünme
Etkinlik İsmi İKİ ÜÇGENİN EŞLİĞİ 20 dk.
Amacı İki üçgenin eşliğini gerçek hayat durumlarına uygulayabilme. Bireysel
B E
A C D F
1. Şekil 2. Şekil
1. Şekil'de A noktasında duran ve saniyede 3a cm hızla yürüyebilen, 2. Şekil'de ise D noktasında duran ve sani-
yede 4a cm hızla yürüyebilen iki örümcek gösterilmiştir.
1. Şekil'deki örümceğin hareketi ile ilgili aşağıdakiler biliniyor:
• A noktasından harekete başlayan örümcek, doğrusal olarak 8 saniye yürüyerek B noktasına kadar ağ
örüyor.
%
• B noktasından mABC = 50c olacak şekilde doğrusal olarak 4 saniye yürüyen örümcek, C noktasına
i
_
kadar ağ örüyor.
• C noktasından doğrusal olarak yürüyerek x cm ağ örüp tekrar A noktasına gelen örümcek, ABC üçgeni
biçiminde bir ağ örmüş oluyor.
2. Şekil'deki örümceğin hareketi ile ilgili aşağıdakiler biliniyor:
• D noktasından harekete başlayan örümcek, doğrusal olarak 3 saniye yürüyerek E noktasına kadar ağ
örüyor.
%
• E noktasından mDEF = 50c olacak şekilde doğrusal olarak 6 saniye yürüyen örümcek, F noktasına
i
_
kadar ağ örüyor.
• F noktasından doğrusal olarak yürüyerek y cm ağ örüp tekrar D noktasına gelen örümcek, DEF üçgeni
biçiminde bir ağ örmüş oluyor.
Yukarıdaki şekillere ve verilen bilgilere göre aşağıda yer alan soruları cevaplayınız.
1. x in y türünden eşiti nedir?
2. 1. Şekil'deki örümceğin AC@ ağını ördüğü sürenin 2. Şekil'deki örümceğin DF@ ağını ördüğü
6
6
süreye oranı kaçtır?
168
Hazırlayan: Gökhan GÜNEŞ