Page 170 - Matematik 9 Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 170
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü MATEMATİK 9 141
Üçgenlerde Eşlik ve Benzerlik Kazanım: 9.4.2.2. İki üçgenin benzer olması için gerekli olan asgari koşulları değerlendirir.
Alan Becerileri: Akıl yürütme, ilişkilendirme, verileri toplama, işleme, Genel Beceriler: Karar verme, eleştirel düşünme
yorumlama ve sonuç çıkarma
Etkinlik İsmi NOKTA SEÇ, BENZER ÜÇGEN OLUŞSUN 20 dk.
Amacı Birimkareli kâğıtta noktaları doğru parçalarına birleştirerek benzer üçgenler oluşturabilme. Bireysel
Gerekli Materyaller: Cetvel
H P
N
A B
L
C R
M T
G
E F
K Y
Z
D
Matematik Öğretmeni Turgay Bey; yukarıdaki birimkareli kâğıttan Ahmet, Berna, Hülya, Demir, Fuat ve Zey-
nep isimli öğrencilere vererek her birinden kâğıtta bulunan bir kırmızı doğru parçası ile bir siyah nokta seçme-
lerini; seçtikleri noktayı, seçtikleri doğru parçasının uç noktalarıyla birleştirerek birer üçgen oluşturmalarını
istiyor.
Öğrencilerin oluşturduğu üçgenlerde aşağıdaki durumlar oluşmuştur:
• Berna ile Zeynep'in oluşturduğu üçgenlerin benzerlik oranı 1 olup Berna'nın seçtiği noktanın M noktası-
na uzaklığı 26 birimdir.
• Fuat ile Ahmet'in oluşturduğu üçgenlerin benzerlik oranı 1 olup Fuat'ın seçtiği nokta, A noktasına daha
2
yakındır.
• Benzerlik oranı 1 3 olan üçgenler, Demir ile Hülya'nın oluşturduğu üçgenler olup Demir'in seçtiği nokta
L noktasına daha uzaktır.
Yukarıdaki şekle ve verilen bilgilere göre aşağıda yer alan tabloyu doldurunuz.
Öğrenci İsmi Ahmet Berna Hülya Demir Fuat Zeynep
Seçtiği Nokta
169
Hazırlayan: Mehmet KAYACIER